به گزارش پول و تجارت، انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، روز سهشنبه، اعلام کرد: فروش خودروهای سواری داخلی در سپتامبر نسبت به سپتامبر سال میلادی گذشته، ۱۱.۲ درصد رشد کرد که نسبت به افزایش ۱۵ درصدی در ماه اوت، رشد کمتری را نشان میدهد.
این گروه صنعتی اعلام کرد: صادرات وسایل نقلیه با انرژی نو، شامل خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی در سپتامبر با ۱۰۰ درصد افزایش، به ۲۲۲ هزار دستگاه خودرو رسید. این آمار، اندکی کمتر از ۲۲۴ هزار دستگاه صادر شده در ماه اوت قرار دارای بود.
تولیدکنندگان خودروهای برقی چین تحت تاثیر فشار ظرفیت مازاد و جنگ قیمت خودروسازان در این کشور، به طور فزایندهای به بازارهای خارجی مانند اروپا و آسیای جنوب شرقی روی آوردهاند.
بیوایدی، ماه میلادی جاری، اعلام کرد: انگلیس به بزرگترین بازار این خودروساز در خارج از چین تبدیل شده هست. فروش این شرکت در انگلیس در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال میلادی قبل، ۸۸۰ درصد افزایش یافته هست.
خودروسازان چینی پس از آنکه اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و سایر کشورها تعرفههای سنگینی را بر واردات خودروهای برقی تولید چین اعمال کردند، به طور فزایندهای سرمایهگذاری در خاورمیانه و آفریقا را گسترش میدهند.
تولیدکنندگان در چین، با جنگهای قیمتی که به خاطر رقابت شدید شعلهور شده مقابله میکنند. فروش داخلی ماهانه بیوایدی در سپتامبر، برای اولین بار از فوریه ۲۰۲۴ کاهش یافت و ۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت، در حالیکه چندین از رقبایش هنوز رشد قوی در فروش را ثبت کردند.
سپتامبر یک دوره اوج سنتی برای فروش خودرو در چین هست و خودروسازان مدلهای جدید مختلفی را در ماهی که «سپتامبر طلایی» نامیده خواهد گردید، عرضه میکنند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، یارانههای معاوضه خودروهای انرژی نو به افزایش تقاضا و احساسات داخلی کمک کرده هست، اما چندین از دولتهای محلی در ماههای اخیر، چنین پرداختهایی را به حالت تعلیق درآوردهاند.
دیدگاهها