براساس تازهترین نظرسنجی Nikkei Global Brand Survey 2025، سامسونگ برای دومین سال پیاپی بهعنوان ارزشمندترین برند در بازارهای برتر آسیا شناخته گردید. این شرکت کرهای که از سالها قبل میان برندهای جهانی میدرخشد، همچنان در قارهی آسیا نفوذ و محبوبیت چشمگیری دارد.
نظرسنجی Nikkei با بررسی بیشاز ۲۰۰ برند و پاسخهای ۷۰ هزار مصرفکننده از ۱۱ کشور و منطقه انجام شده هست. ارزیابی ارزش برند بر اساس دو شاخص قدرت برند (میزان شناختهشدگی) و تأثیر برند بر تصمیم خرید مشتریان صورت گرفته هست.
نتایج نشان میدهد سامسونگ در کشورهای تایلند، مالزی، ویتنام، اندونزی و هند جایگاه اول را به خود اختصاص داده هست، درحالی که سال گذشته فقط در ویتنام در صدر قرار دارای بود. رشد پیوستهی ارزش برند سامسونگ در سرتاسر بازارهای آسیایی، گواهی بر استراتژی بازاریابی مؤثر و نوآوریهای مداوم این شرکت هست.
در این رتبهبندی، برندها از صنایع مختلف مورد بررسی قرار گرفتند؛ از برندهای ورزشی مانند آدیداس و Nike گرفته تا خودروسازانی چون BMW، تویوتا و هوندا. نیز غولهای فناوری مانند اپل و مایکروسافت نیز در فهرست حضور داشتند. بااین حال، سامسونگ با عبور از همهی این نامهای بزرگ، صدر جدول را به خود اختصاص داد و اپل در رتبهی چهارم قرار گرفت.
برتری سامسونگ در این نظرسنجی نشان میدهد این برند نه تنها در عرصهی فناوری بلکه در اعتمادسازی، طراحی محصول و تأثیرگذاری فرهنگی نیز موفق بوده و توانسته هست تصویر قدرتمندی از خود در ذهن مصرفکنندگان آسیایی بسازد.
دیدگاهها