مدل ضدگلوله سورن پلاس با باک خودترمیم‌شونده رونمایی شد
کد خبر : ۸۱۲۲۷۹
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
-
زمان : ۱۹:۰۵
|
دسته بندی: فناوری

مدل ضدگلوله سورن پلاس با باک خودترمیم‌شونده رونمایی شد

ایران‌خودرو از نسخه‌ی ضدگلوله‌ی سورن پلاس توربو با استانداردهای حفاظتی نظامی در نمایشگاه ایپاس رونمایی کرد.

همزمان با برگزاری نمایشگاه نظامی ایپاس ۲۰۲۵، ایران‌خودرو نسخه‌ی ضدگلوله‌ی سورن پلاس توربو را به‌نمایش گذاشت.

منابع آگاه می‌گویند سورن پلاس توربو ضدگلوله حاصل تلاش‌های یکی از شرکت‌های داخلی هست که در نمایشگاه ایپاس حضور دارای بود.

گفته خواهد گردید بخش‌های حفاظتی مختلفی در خودرو به‌کار رفته و سورن پلاس توربو ضدگلوله تقریبا به استانداد حفاظتی ناتو STANAG 4569 (سطح حفاظتی برای تأمین ایمنی در برابر تهدیدات جنگی با شدت متوسط و روبه‌پایین)، نزدیک شده که برای کاربری‌های نظامی شناسایی سبک، خودروهای گشت شهری و تشریفات مناسب هست.

کابین خودرو عایق‌های مقاوم در برابر شعله دارد تا در صورت وقوع آتش‌سوزی خارجی یا داخلی، مقاومت بالاتری داشته باشد. سورن پلاس ضدگلوله از سیستم اطفاء حریق خودکار و تایرهای رانفلت بهره می‌برد؛ تایرهایی که امکان داردند در صورت برخورد گلوله تا ۷۰ کیلومتر به طی مسیر ادامه دهند.

فرآیند ارتقاء سورن پلاس توربو ضدگلوله شامل تقویت بدنه هست که با استفاده از صفحات فولادی و پوشش‌های کامپوزیتی خاص انجام شده؛ اما کالیبر دقیق و نوع گلوله‌هایی که بدنه‌ی خودرو در برابرشان مقاومت انجام می‌دهد هنوز مشخص نیست.

شیشه‌های خودرو ظاهراً توانایی مقاومت در برابر نفوذ گلوله‌هایی با کالیبر ۷٫۶۲ در ۳۹ میلی‌متر از نوع API با هسته‌ی سربی را دارند. گفته خواهد گردید لایه‌های حفاظتی به بخش‌های پنهان خودرو نیز گسترش یافته هست.

بخش زیرین سورن پلاس ضدگلوله با صفحات فلزی مقاوم پوشانده شده تا در برابر پرتابه‌های انفجاری سبک مقاومت لازم را داشته باشد. ادعا خواهد گردید که باک خودرو ضدانفجار و خودترمیم‌شونده هست.

مقاله‌های مرتبط
  • تولید سورن پلاس متوقف خواهد گردید؛ ایران‌خودرو: محصولات جدیدی با ایمنی بالاتر می‌سازیم
  • این مدل از خودرو تارا در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۵ لیتر بنزین مصرف انجام می‌دهد

اقلام حفاظتی نصب‌شده در سورن پلاس ضدگلوله وزن خالص خودرو را بیش از ۴۴۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند و با خودرویی با وزن بیش از ۱۷۰۰ کیلوگرم طرف هستیم، در حالی که موتور خودرو تغییر نکرده هست و همان پیشرانه‌ی EF7 توربوشارژ با ۱۵۰ اسب بخار و ۲۱۵ نیوتن‌مترگشتاور زیر کاپوت قرار دارد. دریچه‌ی گاز خودرو سیمی هست.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه