به گزارش پول و تجارت براساس آگهی های منتشر شده از فروش اقساطی تارا در نمایشگاه های شخصی خودرو تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۷۰۰ میلیون تومان و اقساط ماهانه ۲۳ میلیون تومانی در ۶۰ قسط عرضه خواهد گردید. این مدل جزو محبوبترین نسخههای تارا در بازار هست و بهدلیل گیربکس اتوماتیک و امکانات رفاهی بالا مشتریان خاص خود را دارد.
در نسخه دیگر، تارا دندهای V۱ مدل ۱۴۰۳ با پیشپرداخت ۴۲۸ میلیون تومان و اقساط ماهانه ۱۵ میلیون تومانی در ۴۸ قسط ارائه خواهد گردید که بهصرفهترین گزینه در این طرح محسوب خواهد گردید.
نیز، خریداران امکان داردند تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۴ را با پیشپرداخت ۶۰۰ میلیون تومان و اقساط ماهانه ۳۸ میلیون تومانی در ۳۰ قسط خریداری کنند. این طرح برای افرادی که تمایل به تسویه سریعتر دارند، گزینهای مناسب هست.
تارا دندهای V۱ پلاس مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۶۶۸ میلیون تومان و اقساط ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در ۶۰ قسط به فروش میرسد. این نسخه با امکانات ارتقایافته و موتور بهینه EF7P، میان خودروهای دندهای ایرانخودرو از محبوبیت بالایی برخوردار هست.
فروش اقساطی تارا با پیشپرداختهای متنوع از ۴۲۸ تا ۷۰۰ میلیون تومان و اقساط بلندمدت تا ۶۰ ماه، فرصتی تازه برای خریدارانی هست که بهدنبال خودرویی با اصالت، کیفیت ساخت مناسب و شرایط خرید آسانتر هستند.
در بازار سدانهای اقتصادی ایران، تارا ایرانخودرو و شاهین سایپا دو گزینه اصلی خریداران هستند که با طراحی نسبتاً مدرن و امکانات قابل قبول، سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارند. با این حال، از نظر فنی و کیفیت سواری، تفاوتهای مهمی بین آنها وجود دارد.
موتور و عملکرد فنی:تارا از موتور ۱.۶ لیتری TU5 پلاس بهره میبرد که توان تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور در کنار گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی عملکردی نرمتر و هماهنگتر ارائه میدهد. در مقابل، شاهین مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتنمتر هست. هرچندین موتور توربوشارژ شاهین در شتاب اولیه عملکرد بهتری دارد، اما حساسیت بالا به کیفیت بنزین و هزینه نگهداری بیشتر، از نقاط ضعف آن محسوب خواهد گردید.
ایمنی و سیستم تعلیق:تارا در بخش ایمنی با بهرهمندی از چهار ایربگ، ترمز ABS، EBD و کنترل پایداری ESP نسبت به شاهین برتری دارد. شاهین نیز دارای دو ایربگ و سیستمهای پایه ایمنی هست، اما در تستهای تصادف و پایداری، امتیاز پایینتری نسبت به تارا کسب کرده هست.
کابین و کیفیت سواری:کابین تارا طراحی ارگونومیکتری دارد و از نظر کیفیت متریال، نسبت به محصولات قبلی ایرانخودرو پیشرفت داشته هست. صندلیها راحتتر و دید راننده مناسبتر هست. در مقابل، شاهین فضای کابین بازتر و صندوق عقب بزرگتری دارد، اما کیفیت پلاستیکها و عایقبندی کابین نسبت به تارا پایینتر ارزیابی خواهد گردید.
جمعبندی:در مجموع، تارا اتوماتیک و دندهای با عملکرد پایدارتر، ایمنی بالاتر و کیفیت ساخت بهتر، گزینهای مطمئنتر برای استفاده روزمره هست. با این حال، اگر خریدار بهدنبال شتاب بیشتر و طراحی متفاوت باشد، شاهین نیز انتخابی قابلقبول به شمار میرود.
دیدگاهها