امکان انحصار بلیت قطار توسط آژانس‌ها وجود ندارد| واگن‌های جدید مسافری در راه است
کد خبر : ۸۱۲۷۰۰
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۶
-
زمان : ۰۸:۴۳
|
دسته بندی: مسکن

امکان انحصار بلیت قطار توسط آژانس‌ها وجود ندارد| واگن‌های جدید مسافری در راه است

قائم مقام شرکت راه آهن بیان کرد: سیستم فروش بلیت قطار به گونه‌ای طراحی شده که هیچ شخصی اجازه خرید بیش از یک بلیت را ندارد.

به گزارش پول و تجارت میر حسن موسوی قائم مقام شرکت راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی آبان ماه خبر داد و بیان کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری در تمامی محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۳۰ آبان ماه و مسیرهای برگشت تا اول آذرماه)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ به صورت اینترنتی و ازساعت ۱۳:۳۰ به صورت حضوری از طریق حدود ۳۰۰۰ مرکز مجاز فروش (آژانس‌ها) آغاز خواهد گردید. گس از این بازه زمانی بلیت‌ها به صورت اینترنتی و غیرحضوری نیز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص مسیرهای پر تقاضا بر بلیت‌ها بیان کرد: تقاضا برای سفر با قطار در حدوداً تمامی مسیرها، بیش از ظرفیت عرضه موجود هست وبیشترین تقاضا مربوط به مسیر مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) هست.

موسوی بیان کرد:حدود ۷۰ درصد از مسافران، به سمت مشهد مقدس یا از مشهد به سایر شهرهای کشور سفر می‌کنند.

معاون مسافری شرکت راه آهن در خصوص آمار کلی جابه جایی مسافران توضیح داد: از ابتدای سا تا این لحظه، حدود ۱۸ میلیون مسافر جابجا شده‌اند که از این تعداد برای قطارهای بین شهری حدود ۱۲.۵ میلیون نفر و برای قطارهای حومه‌ای هم حدود ۵.۵ میلیون نفر جابه جا شده‌اند.

موسوی افزود: فروش در روز پیش‌فروش: معمولاً در روز پیش‌فروش، حدود ۶۰۰ هزار بلیت خریداری خواهد گردید.

معاون مسافری شرکت راه آهن بیان کرد:در روز پیش‌فروش، حدود ۱۰ میلیون نفر جستجوگر وارد سیستم می‌شوند. با فرض جستجوی دو تا سه باره هر شخص، این امر نشان‌دهنده تقاضای حدود ۵ میلیون سفر در مقابل ۶۵۰ هزار بلیت عرضه شده در آن روز هست.

وی افزود: پیش‌بینی خواهد گردید روزانه حدود ۸۰ هزار مسافر جابجا شوند که از این تعداد، حدود ۵۶ هزار نفر مربوط به قطارهای بین شهری هست. این عدد (۵۶ هزار نفر) ظرفیت پیش‌بینی شده برای هر روز سفر (رفت و برگشت) در این بازه زمانی هست.

موسوی با بیان اینکه به خاطر اقتصاد ضعیف در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری در بخش قطارهای مسافری بین شهری و حومه‌ای بسیار کم بوده هست. همزمان، تعداد زیادی از واگن‌های قدیمی به خاطر نیاز به ارتقاء کیفیت و ایمنی از مدار خارج شده‌اند افزود: به‌تازگی تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی جهت تأمین واگن‌های نو و بازسازی سطح یک و سطح دو واگن‌های موجود پیش‌بینی شده هست که مورد استقبال قرار گرفته هست.

قائم مقام شرکت راه آهن یادآور گردید: قراردادهایی برای تولید واگن‌ها توسط سازندگان داخلی منعقد شده و با افزایش تدریجی تعداد واگن‌ها و لوکوموتیوها، بخش عمده‌ای از تقاضا پاسخ داده خواهد گردید. قیمت پایین‌تر نسبت به سایر وسایل حمل و نقل، همراه با ایمنی و آسایش سفر، قطار را به انتخاب اول مردم تبدیل کرده هست.

وی با اشاره به اینکه سیستم طوری طراحی شده هست که هیچ شخصی اجازه خرید بیش از یک بلیت را ندارد، بنابراین امکان انحصار خرید توسط یک آژانس و فروش مجدد با قیمت بالاتر وجود ندارد بیان کرد: امکان اصلاح نام و نام خانوادگی برای هیچ‌کس وجود ندارد و مردم فقط باید از طریق مراکز مجاز فروش خرید کنند تا هرگز امکان فروش بلیت با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب وجود نداشته باشد. مسافران هنگام مراجعه برای سفر، حتماً کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند.

وی در خصوص تاخیر قطارها بیان کرد: متوسط تأخیر حرکت قطارهای بین شهری از مبدأ تا مقصد زیر نیم ساعت هست و توقف‌های ناگهانی عمدتاً به خاطر خرابی یا نقص فنی ایجاد شده در مسیر هست که برای این موارد، تدابیر امدادرسانی در مسیرهای مختلف پیش‌بینی شده هست.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه