هدف‌گذاری حداکثری داخلی‌سازی در توسعه تارا هیبرید
کد خبر : ۸۱۳۱۶۲
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
-
زمان : ۰۹:۳۵
|
دسته بندی: خودرو

هدف‌گذاری حداکثری داخلی‌سازی در توسعه تارا هیبرید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره توسعه خودروهای پاک تشریح و بر داخلی‌سازی حداکثری تولید تارا هیبرید تاکید کرد.

به گزارش پول و تجارت به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی، در اختتامیه دومین همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین، بر نقش چهار صنعت پایه فولاد آلیاژی، پتروشیمی، ماشین‌سازی و الکترونیک در خودکفایی صنعتی تاکید کرد و بیان کرد: سهم ورق فولادی داخلی در تولید خودروهای ایرانی افزایش یافته هست؛ برای مثال در پروژه تارا هیبرید این سهم ۶۰ درصد خواهد قرار دارای بود.

وی افزود: با این حال، تامین چندین مواد اولیه و قطعات الکترونیکی هنوز به واردات وابسته هست و حمایت نهادهای سیاست‌گذار و بانک مرکزی ضروری هست.

پیرمحمدی نیز به همکاری صنعت و دانشگاه اشاره کرد و بیان کرد: ایران‌خودرو پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ای در حوزه پوشش بدنه، پلیمرها و خودروهای هیبریدی را با دانشگاه‌ها دنبال انجام می‌دهد تا قطعاتی نظیر پک باتری و سامانه‌های کنترل خودرو بومی‌سازی شوند.

وی درباره نقشه راه تولید خودروهای پاک اظهار کرد: نخستین خودروی هیبریدی با مصرف کم‌تر از پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سال آینده تولید انبوه خواهد گردید و ظرفیت تولید هیبریدی در دو سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. هدف بلندمدت، تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو هیبریدی با بومی‌سازی نسل جدید باتری‌ها و گیربکس‌ها و کاهش وابستگی به واردات سوخت هست.

مدیرعامل ایران‌خودرو توسعه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی را راهبرد اصلی مقابله با آلودگی و کاهش مصرف سوخت دانست و بر اهمیت حمایت مستمر از تحقیق و نوآوری و همکاری صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه