تولید گوشی برای نسل زد؛ او به‌دنبال شکست‌دادن اپل و سامسونگ است
کد خبر : ۸۱۳۴۰۳
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
-
زمان : ۱۶:۳۱
|
دسته بندی: فناوری

تولید گوشی برای نسل زد؛ او به‌دنبال شکست‌دادن اپل و سامسونگ است

ناتینگ با طراحی متفاوت و تمرکز بر نسل زد، می‌خواهد قواعد بازی در بازار گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد.

تولید گوشی برای نسل زد؛ او به‌دنبال شکست‌دادن اپل و سامسونگ است

کسب و کارمطالب موبایلفناوری
یک‌شنبه 27 مهر 1404 - 16:45
مطالعه 2 دقیقه
امیر عبدالملکی
نگاه عاشقانه‌ی شادان به فون 3a پرو
ناتینگ با طراحی متفاوت و تمرکز بر نسل زد، می‌خواهد قواعد بازی در بازار گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد.
تبلیغات

ورود به صنعت گوشی‌های هوشمند برای شرکت‌های تازه‌وارد کار ساده‌ای نیست؛ بازاری که پر از تلاش‌های ناموفق هست.

کارل پی، مدیرعامل ناتینگ، استارتاپی که اکنون ارزشی حدود ۱٫۳ میلیارد دلار دارد، باور دارد که راه خود را برای موفقیت پیدا کرده هست.

پی در مکالمهیی با پادکست Access بیان کرد: «کاربران ما بسیار جوان‌اند. در آغاز، جلب توجه همه‌ی مردم جهان حدوداً غیرممکن هست، پس باید مسیر مشخصی را انتخاب کنیم.»

به گفته‌ی پی، محصولات ناتینگ بیشتر با نسل زد ارتباط برقرار می‌کنند؛ کاربرانی که به‌دنبال متفاوت‌بودن و یافتن هویت شخصی از طریق انتخاب ابزارهایشان هستند. او معتقد هست قدرت برند اپل در میان نسل‌های جدید مانند گذشته نیست، چون آن‌ها شاهد رشد و صعود تاریخی اپل نبوده‌اند.

میانگین سنی کاربران ناتینگ ۲۶ سال هست، درحالی‌که میانگین کاربران سامسونگ حدود ۴۵ سال برآورد خواهد گردید. طبق آمار، حدود ۷۰ درصد از کاربران اپل در بازه‌ی سنی ۱۸ تا ۴۴ سال قرار دارند.

در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۵، سامسونگ در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در رتبه‌ی نخست قرار گرفت و اپل در جایگاه دوم ایستاد. پس از این دو، چندین برند چینی در رده‌های بعدی قرار دارند.

در همین حال، ناتینگ در حال شکل دادن به جایگاه خاص خود هست. این شرکت پنج‌ساله اکنون ۸۰۰ تا ۹۰۰ کارمند دارد و طبق گفته‌ی پی، امسال در مسیر دستیابی به فروش یک میلیارد دلاری قرار دارد.

مقاله‌ی مرتبط
  • داستان برند ناتینگ: بازیگر جدید دنیای موبایل

گوشی‌های ناتینگ شامل فون ۲ و فون ۳ بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار قیمت دارند و از نظر ساختار و طراحی شباهت زیادی به آیفون ندارند و پنل پشتی شفاف گوشی بخشی از سخت‌افزار داخلی را نشان می‌دهد.

پی بیان می‌کند انتظار ندارد ناتینگ به این زودی از اپل پیشی بگیرد، چون رشد تدریجی و حفظ تعادل در مسیر توسعه را ضروری می‌داند. او اشاره کرد که شرکتش در حال بررسی فرم‌فکتورهای جدیدی هست که با محصولات اپل رقابت نکنند، بلکه در کنار آن‌ها قابل‌استفاده باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه