به گزارش پول و تجارت، محمدرضا کشاورز با اشاره به روند فزاینده سالمندی در کشور، افزایش ریسک صندوقهای بازنشستگی و تغییر ذائقه مشتریان، بیان کرد: بازار بیمههای عمر در شرایط کنونی با چالشهای جدیدی مواجه هست و نیازمند تحول در مدلهای سنتی ارائه خدمات است.
وی افزود: تحولات اقتصادی و فناورانه، تغییر انتظارات مشتریان و فشارهای ناشی از شرایط اقتصادی موجب شده هست صنعت بیمه به سمت بهرهگیری از ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه حرکت کند.
کشاورز با بیان اینکه «نسل زد» مشتریان جدید صنعت بیمه هستند، اظهار کرد: این نسل تمایل کمتری به مالکیت بیمههای عمر دارد و از اینرو لازم هست شرکتهای بیمه محصولات خود را متناسب با نیازها و سبک زندگی این گروه، متنوع، انعطافپذیر و فناوریمحور طراحی کنند.
وی با اشاره به تغییر رویکرد بیمههای عمر از «خدمات پس از فوت» به «تأمین امنیت مالی در طول زندگی»، تأکید کرد: در شرایط تورمی کنونی باید نقش سرمایهگذاری و سودآوری در بیمههای عمر پررنگتر شود.
مدیرعامل بیمه پاسارگاد خاطرنشان کرد: اتصال بیمههای عمر به بازار سرمایه علاوه بر کاهش هزینه تأمین مالی، موجب فعال شدن منابع در بخش مولد اقتصاد خواهد گردید و در عین حال بازدهی مناسبی را برای بیمهگذاران فراهم میآورد.
کشاورز در پایان افزود: محصولات بیمهای باید قابلیت شخصیسازی داشته باشند و همه فرآیندها در عین سادگی بر بستر فناوریهای نوین ارائه شوند تا تجربهای متفاوت و کارآمد برای مشتریان فراهم شود.
دیدگاهها