اختلاف قیمت کارخانه و بازار ساینا / معامله کوییک چقدر سود دارد؟ + جدول
کد خبر : ۸۱۳۴۷۲
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۷
-
زمان : ۲۰:۴۵
|
دسته بندی: خودرو

اختلاف قیمت کارخانه و بازار ساینا / معامله کوییک چقدر سود دارد؟ + جدول

میزان اختلاف قیمت کارخانه و بازار کوییک را در این گزارش بخوانید.

به گزارش پول و تجارت  بازار خودرو بار دیگر شاهد شکاف قیمتی قابل‌توجه میان نرخ‌های کارخانه و بازار آزاد هست. بررسی‌ها نشان می‌دهد خریداران خودروهای کوییک در صورت خرید از کارخانه تا بیش از ۱۶۰ میلیون تومان سود به‌دست می‌آورند.

قیمت کوییک S در نمایندگی‌های سایپا ۴۶۶ میلیون تومان اعلام شده هست؛ در حالی‌که همین خودرو در بازار آزاد با قیمت ۶۳۲ میلیون تومان معامله خواهد گردید. این یعنی خریدار در صورت خرید مستقیم از کارخانه، حدود ۱۶۶ میلیون تومان سود خواهد کرد.

از جهات دیگر، کوییک GXR که یکی از نسخه‌های محبوب و پرفروش این خانواده به شمار می‌رود، در کارخانه ۵۲۳ میلیون تومان قیمت دارد اما در بازار آزاد ۶۵۵ میلیون تومان معامله خواهد گردید. اختلاف ۱۳۲ میلیون تومانی میان قیمت کارخانه و بازار، آن را به یکی از سودآورترین خودروهای اقتصادی داخلی برای ثبت‌نام‌کنندگان تبدیل کرده هست.

نیز کوییک RS کارخانه ۴۷۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده اما در بازار آزاد ۶۳۰ میلیون تومان ارزش دارد. بنابراین، خریداران این مدل در صورت خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد، حدود ۱۵۷ میلیون تومان سود خواهند کرد.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار ساینا / معامله کوییک چقدر سود دارد؟ + جدول

مقایسه فنی و کابین کوییک و تیبا؛ کدام انتخاب به‌صرفه‌تر هست؟

از نظر فنی، هر دو خودرو بر پایه پلتفرم X200 سایپا ساخته شده‌اند، اما کوییک نسخه‌ای به‌روزشده‌تر و مجهزتر از تیبا محسوب خواهد گردید. موتور هر دو خودرو از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با کد M15 هست که توان تولید حدود ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. تفاوت اصلی در عملکرد سیستم انتقال قدرت هست؛ جایی‌که کوییک علاوه‌بر نسخه دنده‌ای، مدل‌های اتوماتیک هم دارد، در حالی‌که تیبا تنها به‌صورت دنده‌ای عرضه خواهد گردید. همین موضوع باعث خواهد گردید کوییک برای رانندگی شهری گزینه‌ای راحت‌تر و مدرن‌تر باشد.

در بحث سواری و هندلینگ، کوییک به خاطر ارتفاع بیشتر از زمین و تنظیم متفاوت سیستم تعلیق، در مسیرهای ناهموار پایداری بهتری ارائه می‌دهد. تیبا اما فرمان‌پذیری نرم‌تری دارد و به‌دلیل وزن کمتر، مصرف سوخت پایین‌تری در محدوده‌ی ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ثبت انجام می‌دهد؛ در حالی‌که میانگین مصرف کوییک حدود ۷ لیتر هست.

از نظر طراحی و فضای داخلی، تفاوت محسوس هست. کابین کوییک مدرن‌تر و ارگونومیک‌تر طراحی شده؛ داشبورد دو رنگ، نمایشگر دیجیتال میانی، فرمان D-Cut، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و تریم داخلی اسپرت حس به‌روزتری به راننده می‌دهد. در مقابل، کابین تیبا ساده‌تر و مینیمال‌تر هست و با وجود فضای نسبتاً مشابه، از نظر کیفیت متریال و امکانات رفاهی در سطح پایین‌تری قرار دارد.

در مجموع، کوییک با امکانات ایمنی بیشتر (مانند سیستم کنترل پایداری، ترمز ABS و EBD بهبود‌یافته، دو ایربگ و قفل ایمنی کودک)، طراحی مدرن‌تر و تنوع تیپ‌ها، انتخابی مناسب‌تر برای خریدارانی هست که به‌دنبال خودرویی شهری با ظاهر به‌روز و امکانات بهتر هستند. اما تیبا همچنان برای کسانی که هزینه خرید و نگهداری پایین‌تر را در اولویت دارند، گزینه‌ای اقتصادی‌تر باقی می‌ماند.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه