به گزارش پول و تجارت بر اساس جدیدترین آگهیهای فروش اقساطی محصولات ایران خودرو در نمایشگاههای شخصی خودرو پژو ۲۰۷ TU3 سال ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۵۵۰ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۳۰ میلیون تومان در ۲۴ قسط عرضه خواهد گردید. این مدل یکی از پرفروشترین هاچبکهای بازار هست و حضورش در طرح اقساطی توجه خریداران جوان را به خود جلب کرده هست.
در ادامه، رانا پلاس دندهای مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۵۰۰ میلیون تومان و اقساط ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در طرح حضور دارد؛ مدلی اقتصادی که نظر به مصرف سوخت مناسب و طراحی بهروز، گزینهای بهصرفه در میان سدانهای داخلی محسوب خواهد گردید.
سمند سورن پلاس XU7P بنزینی سال ۱۴۰۴ نیز با پیشپرداخت ۵۶۹ میلیون تومان و اقساط ۱۵ میلیون تومانی در ۶۰ قسط در این طرح گنجانده شده هست. این مدل با پیشرانه قدرتمند و بدنهای مقاوم، انتخابی برای طرفداران خودروهای خانوادگی و پرقدرت به شمار میرود.
سرانجام، تارا دندهای V1 پلاس سال ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۷۴۵ میلیون تومان و اقساط ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در ۴۸ ماه به فروش میرسد. تارا به عنوان یکی از محصولات جدید ایرانخودرو، به خاطر طراحی مدرن، امکانات رفاهی بهتر و ایمنی بالا، یکی از پرتقاضاترین مدلهای این طرح هست.
در میان خودروهای اقساطی ایرانخودرو، دو محصول تارا و رانا پلاس بیش از سایرین مورد توجه خریداران هستند. هر دو از نظر ابعاد، کلاس بدنه و هدف طراحی در یک رده قرار دارند، اما تفاوتهای فنی و رفاهی باعث شدهاند برای دو گروه متفاوت از مشتریان جذاب باشند.
از نظر فنی، تارا دندهای V1 پلاس به موتور TU5 پلاس مجهز هست؛ پیشرانهای ۱.۶ لیتری با توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتنمتر که در کنار جعبهدنده ۵ سرعته دستی عملکردی نرم و هماهنگ ارائه میدهد. این موتور به لطف فناوری زمانبندی متغیر سوپاپها، مصرف سوخت ترکیبی حدود ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که برای یک سدان خانوادگی رقم قابل قبولی هست.
در مقابل، رانا پلاس دندهای از همان موتور TU5 استفاده انجام میدهد اما نسخه قدیمیتر آن، با توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتنمتر. عملکردش کمی ضعیفتر از تارا هست، اما وزن کمتر و سیستم انتقال قدرت سادهتر باعث شده شتاب اولیه آن همچنان رضایتبخش باقی بماند.
در بخش ایمنی، تارا برتری محسوسی دارد. این خودرو روی پلتفرم ارتقایافته پژو ۳۰۱ توسعه یافته و به امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری (ESP)، کمکحرکت در سربالایی (HSA)، ترمزهای ABS+EBD و دو کیسه هوا مجهز هست. در حالیکه رانا پلاس هنوز فاقد چندین از این سیستمهاست و از دو کیسه هوا و ترمز ABS بهره میبرد.
از نظر فضای کابین، تارا طراحی مدرنتر و ارگونومی بهتری دارد. استفاده از متریال نرمتر، نمایشگر لمسی مرکزی و تهویه اتوماتیک، حس لوکستری به راننده میدهد. در مقابل، کابین رانا پلاس سادهتر و کاربردیتر هست و بیشتر برای کسانی مناسب هست که به دنبال هزینه نگهداری پایینتر هستند.
سرانجام، امکان دارد بیان کرد تارا گزینهای ایمنتر، مدرنتر و باکیفیتتر در میان محصولات اقتصادی ایرانخودرو هست، در حالی که رانا پلاس انتخابی مقرونبهصرفهتر برای کسانی هست که میخواهند با بودجه کمتر، همچنان یک سدان خانوادگی با مصرف سوخت مناسب داشته باشند.
دیدگاهها