لامبورگینی فعلا به خودروهای بنزینی متعهد میماند
مدیرعامل لامبورگینی اعلام کرد مشتریان این برند همچنان به «صدا و هیجان» موتورهای درونسوز علاقه دارند و این نوع پیشرانهها دستکم تا یک دههی آینده در محصولات شرکت باقی خواهند ماند.
استفان وینکلمن در مکالمه با بیبیسی در نمایشگاه لندن بیان کرد علاقهی عمومی به خودروهای برقی در حال کاهش هست و همین مسئله فرصتی برای تمرکز بیشتر بر فناوری هیبریدی ایجاد انجام میدهد.
وینکلمن بیان میکند در ماه آینده تصمیم دریافت میکند که آیا مدل جدید لانزادور بهطور کامل برقی خواهد قرار دارای بود یا فقط بهصورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهد گردید.
وینکلمن تأکید کرد لامبورگینی به مسئولیتهای اجتماعی خود پایبند هست؛ اما نظر به تیراژ محدود تولید، تأثیرش بر محیطزیست چندینان چشمگیر نیست.
لامبورگینی که زیرمجموعهی گروه خودروسازی فولکسواگن محسوب خواهد گردید، هماکنون سه مدل اصلی دارد: تمراریو و روئلتو هر دو سوپراسپرتهایی هیبریدی هستند که موتور بنزینی را با موتور برقی ترکیب میکنند و هرچندین امکان داردند با نیروی برق حرکت کنند، اما بردشان در این حالت بسیار کوتاه هست.
اوروس شاسیبلند لوکس لامبورگینی محسوب خواهد گردید که هم بهصورت هیبریدی و هم بنزینی عرضه خواهد گردید و بیش از نیمی از فروش شرکت را به خود اختصاص داده هست.
مدل ویژهی فنومنو با سرعت نهایی بیش از ۳۴۵ کیلومتربرساعت تنها به تعداد ۳۰ دستگاه ساخته خواهد گردید و قیمت پایهاش ۳٫۵ میلیون دلار هست.
لامبورگینی دو سال پیش اعلام کرده قرار دارای بود قصد دارد جانشین تمامبرقی مدل اوروس را از سال ۲۰۲۹ عرضه کند، اما این پروژه به تعویق افتاد و عرضهی نسخهی برقیاش تا پیش از سال ۲۰۳۵ بعید ظاهراً. طرح ساخت مدل برقی لانزادور نیز با تردید روبهرو هست و آیندهاش هنوز قطعی نیست.
وینکلمن بیان میکند: «باید تصمیم بگیریم آیا مسیر تمامبرقی را ادامه دهیم یا نظر به شرایط جدید، سراغ نسخهی هیبریدی برویم.» او افزود ادامهی استفاده از موتورهای درونسوز طی ۱۰ سال آینده برای موفقیت شرکت حیاتی خواهد قرار دارای بود.
رویکرد لامبورگینی در تضاد با استراتژی رقیب ایتالیایی، فراری، هست که قصد دارد نخستین خودرو تمامبرقی خود را با نام التریکا در سال آینده معرفی کند. فراری بیان میکند این مدل در کنار نسخههای هیبریدی و بنزینی به فروش میرسد.
طبق برنامهی اتحادیهی اروپا و بریتانیا، فروش خودروهای بنزینی و دیزلی شامل مدلهای هیبریدی از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد گردید.
- امیر عبدالملکی
دیدگاهها