به گزارش پول و تجارت به نقل از تجارت روز آتی، احتمالاً چندین کودکاینستاگرامی را متمایزتر و باهوشتر بدانند، اما در عمل کودک اینفلوئنسر همان بزرگسال آینده هست که با بحرانهای متعددی دستوپنجه نرم انجام میدهد.
کودک کار اینستاگرامی، به مرور و با بزرگ شدن دیگر توجهها را از دست میدهد و همین امر، شروعکننده فرآیند اضطراب و بحران هویت در بزرگسالی هست.
پدیده کودک اینستاگرامی نشانهی کالایی شدن معصومیت هست؛ جایی که احساسات، لحظات خصوصی و چهره کودک به منبع تولید ارزش اقتصادی و نمادین تبدیل خواهد گردید. در عصر دیجیتال، استثمار از «بدن» به «روان و حریم خصوصی» منتقل شده و کودکی به یک ویترین درآمدزا بدل شده هست.
کودک اینستاگرامی در فضایی شبیه آکواریوم رشد انجام میدهد؛ زیر نگاه دائمی هزاران غریبه. این فضا در تضاد کامل با نیاز کودک به حریم خصوصی و تجربه ایمن احساسات هست. رشد در چنین محیطی، ساختار روانی کودک را متلاشی و هویت او را وابسته به نگاه دیگران انجام میدهد.
دیدگاهها