اکسکوینو به گزارش «در اکسکوینو چه می‌گذرد؟ دارایی کاربران قفل شده و کسی پاسخگو نیست» پاسخ داد
کد خبر : ۸۱۳۸۰۹
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۸
-
زمان : ۱۳:۲۸
|
دسته بندی: فناوری

اکسکوینو به گزارش «در اکسکوینو چه می‌گذرد؟ دارایی کاربران قفل شده و کسی پاسخگو نیست» پاسخ داد

اکسکوینو در جوابیه خود گزارش پول و تجارت را «ادعا» خوانده و موارد مطرح‌شده را رد کرده هست. پول و تجارت آماده ارائه تمامی مستندات این گزارش به مراجع قضایی هست.

اکسکوینو به گزارش «در اکسکوینو چه می‌گذرد؟ دارایی کاربران قفل شده و کسی پاسخگو نیست» پاسخ داد

روز دوشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۴ پول و تجارت گزارش «در اکسکوینو چه می‌گذرد؟ دارایی کاربران قفل شده و کسی پاسخگو نیست» را منتشر کرد. گزارشی که با انجام تحقیقات تیم پول و تجارت، کسب اطلاع از کاربران این صرافی رمزارزی که چندین ماهی هست با قفل شدن دارایی‌شان در اکسکوینو مواجه شده‌اند و گردآوری اسناد و مدارک تهیه و منتشر شده هست.

صرافی اکسکوینو در واکنش به این گزارش جوابیه‌ای با عنوان «پاسخ رسمی اکسکوینو به گزارش پول و تجارت و رد کامل ادعاهای مطرح‌شده» منتشر کرده و در آن اعلام کرده هست که «مطالب مندرج در این گزارش فاقد صحت، دقت و استناد معتبر» هست. در ادامه متن کامل جوابیه اکسکوینو آمده هست:

«در پی انتشار گزارشی در وب‌سایت پول و تجارت با عنوان «در اکسکوینو چه می‌گذرد؟ دارایی کاربران قفل شده و کسی پاسخگو نیست»، شرکت اکسکوینو ضمن رد قاطع تمامی اتهامات مطرح‌شده، تأکید انجام می‌دهد که مطالب مندرج در این گزارش فاقد صحت، دقت و استناد معتبر بوده و تصویری نادرست از عملکرد و وضعیت مالی این مجموعه ارائه می‌دهد.

اکسکوینو در طول سال‌های فعالیت خود همواره متعهد به اصول شفافیت، امانت‌داری و پاسخگویی در برابر کاربران بوده و هیچ‌گونه سوء‌مدیریت مالی، استفاده نادرست از دارایی کاربران و.. رخ نداده هست. ادعای «قفل شدن دارایی‌ها» یا «ناتوانی در تسویه» نادرست هست و ناشی از برداشت اشتباه از یک اختلال موقت فنی است که در پی تحولات اقتصادی و جنگ ۱۲ روزه اخیر رخ داد و تمامی صرافی‌های رمزارزی در ایران را تحت‌تأثیر قرار داد.

در این مدت، تیم فنی و پشتیبانی اکسکوینو به‌صورت مستمر و شفاف در حال پیگیری و حل مشکلات بوده و روند تسویه کاربران طبق گزارش‌های رسمی شرکت به‌صورت کامل در حال انجام هست. خوشبختانه، اکنون فرآیند برداشت و واریز کاربران به روال عادی بازگشته و بخش عمده درخواست‌ها تسویه شده هست.

شرکت اکسکوینو در ماه‌های گذشته چندینین بیانیه رسمی منتشر کرده و جزئیات فرآیند تسویه، گزارش فنی سامانه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به سپرده‌ها و پشتیبانی کاربران را به‌صورت عمومی در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده و همگی به‌طور شفاف در دسترس عموم هست.

بنابراین، طرح ادعاهایی مبنی بر «پنهان‌کاری»، «عدم پاسخگویی مدیران» یا «ورشکستگی شرکت» بی‌اساس هست و هیچ‌یک از آن‌ها مبنای واقعی ندارد. تمامی واحدهای شرکت فعال هستند و ارتباط با کاربران از مسیرهای رسمی همچنان برقرار هست. اکسکوینو با تکیه بر پشتوانه فنی و مالی خود، در حال ادامه فعالیت پایدار و ارائه خدمات به کاربران هست.

ما همواره بر شفافیت، مسئولیت‌پذیری و پایبندی به حقوق کاربران تأکید داشته‌ایم و از رسانه‌ها انتظار داریم پیش از انتشار هرگونه گزارش، از منابع رسمی شرکت برای دریافت اطلاعات دقیق بهره‌مند شوند تا از گمراهی افکار عمومی جلوگیری شود.

در پایان، شرکت اکسکوینو با حفظ احترام به آزادی رسانه‌ها، اعلام می‌دارد که حق قانونی خود را برای پیگیری اظهارات خلاف واقع و آسیب‌زننده به اعتبار شرکت از طریق مراجع قضایی محفوظ می‌داند.

روابط عمومی اکسکوینو»

به دنبال انتشار این جوابیه پول و تجارت لازم می‌داند که ضمن دفاع از خود اعلام کند برای ارائه تمام مستندات و مدارک گردآوری‌شده در مسیر تهیه و انتشار گزارش مذکور به مراجع قضایی و نهادهای مربوطه آمادگی کامل دارد.

این صرافی، ما را به «نشر اکاذیب» متهم کرده؛ این در حالی هست که پول و تجارت با دستیابی به مدارک و مستندات موثق، اطلاعات و داده‌های این گزارش را گردآوری و منتشر کرده هست. همه این مستندات هم‌اکنون در اختیار پول و تجارت موجود و آماده ارائه به مراجع قضایی هست. پول و تجارت ضمن رد اتهام نشر اکاذیب آماده دفاع از خود در مراجع قضایی مربوطه هست.

ما همچنان پیگیر مساله قفل شدن دارایی کاربران در صرافی اکسکوینو هستیم و به‌عنوان یک رسانه در راستای احقاق حقوق کاربران تلاش می‌کنیم. هنوز این صرافی زمان مشخصی را برای بازگرداندن دارایی کاربران اعلام نکرده هست.

نظرات

خانواده ما

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه