بیمه رایگان با خرید طلا از طلاسی
کد خبر : ۸۱۳۸۴۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۸
-
زمان : ۱۴:۲۶
|
دسته بندی: ارز و طلا

بیمه رایگان با خرید طلا از طلاسی

نشست خبری مشترک طلاسی و بیمه کوثر در جهت رونمایی از خدمت جدید این پلتفرم فروش آنلاین طلا برگزار گردید.

به گزارش پول و تجارت، مدیرعامل این شرکت در آغاز به توضیح اهداف این نشست پرداخت و بیان کرد: امنیت در «طلاسی» تنها یک شعار نیست. این مجموعه با همکاری بانک کارگشایی، «سیج» و «بیمه کوثر»، تمامی طلای خریداری‌شده توسط کاربران را تحت پوشش بیمه قرار داده هست. 

مهدی فدایی افزود: بر اساس این همکاری، از لحظه خرید تا زمان تحویل در منزل مشتری، طلای او به‌صورت کامل بیمه خواهد گردید.

وی تصریح کرد: «طلاسی» با هدف ایجاد بستری امن، سریع و مطمئن برای خرید طلا، همکاری خود را با «دیجی‌اکسپرس» آغاز کرده و سرویس تحویل فیزیکی طلا را راه‌اندازی کرده هست. 

فدایی در ادامه جزئیسات این خدمت نوآورانه را تشریح کرد: بیمه کوثر تمامی طلاهای موجود در بانک کارگشایی  و کاربران امکان داردند با اطمینان خاطر خرید کنند. به محض ثبت خرید، پیامکی حاوی لینک بیمه‌نامه برای خریدار ارسال خواهد گردید تا بتواند جزئیات بیمه‌نامه خود را مشاهده کند. 

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکته مهم که این خدمت هیچ هزینه‌ای برای مشتریان ندارد، افزود: این اقدام برای نخستین بار در خاورمیانه انجام خواهد گردید. پیش‌تر به‌دلیل ریسک‌های موجود، صنعت طلا و بیمه همکاری مستقیمی با یکدیگر نداشتند اما با رایزنی‌های مستمر تیم طلاسی، شرکت «سیج» و بیمه کوثر، این نوآوری عملی گردید و دغدغه امنیت دارایی کاربران برطرف گردید. 

وی ادامه داد :در این ساختار جدید، سه لایه امنیتی برای دارایی کاربران در نظر گرفته شده هست:
پوشش فیزیکی بانک کارگشایی برای ذخیره طلا، تحویل فیزیکی اکسپرس تحت نظارت و بیمه،  پوشش بیمه‌ای اختصاصی بیمه کوثر از لحظه خرید تا تحویل نهایی.

بیمه کوثر: حرکت از فعالیت سنتی به سوی خدمات دیجیتال

در بخش دیگری از این نشست مدیر بیمه های باربری و پول شرکت بیمه کوثر به تشریح و توضیح این خدمت نوآورانه پرداخت: نظر به تغییرات گسترده در فضای اقتصاد دیجیتال، شرکت‌های بیمه نیز ناگزیرند از فعالیت‌های سنتی فاصله گرفته و خود را با شرایط جدید سازگار کنند. 

رضا ترکاشوند افزود: در همین راستا، بیمه کوثر با طراحی و اجرای طرح‌های نوین، گام مهمی در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه و پاسخ به نیازهای بازار برداشته هست. 

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران طلا، امنیت نگهداری دارایی هست. بیمه کوثر با همکاری مجموعه طلاسی، طرحی را ارائه کرده هست که بر اساس آن، طلای خریدارانی که قصد تحویل فیزیکی آن را ندارند، تحت پوشش بیمه قرار دریافت می‌کند. 

این مدیر بیمه کوثر این شرکت ادامه داد: این بیمه‌نامه شامل خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، انفجار، سرقت مسلحانه و غیرمسلحانه هست. 

ترکاشوند بیان کرد: بیمه کوثر با اجرای طرح‌های مختلف و اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی، در تلاش هست تا پوشش‌های بیمه‌ای متناسب با نیاز بازار دیجیتال ارائه دهد.» 

امنیت خرید طلا با طلاسی

وی در ادامه مزیت‌های خرید از طلاسی را تشریح کرد: در بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده، مشخص گردید که بخشی از خریداران طلا ترجیح می‌دهند دارایی خود را در بانک کارگشایی نگهداری کنند. 

این مقام مسئول بیمه کوثر افزود:  بر همین اساس، بیمه کوثر با پوشش کامل خطراتی مانند آتش‌سوزی و سرقت، امنیت دارایی‌های آن‌ها را تضمین کرده هست. بدین ترتیب، در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه موظف به جبران خواهد قرار دارای بود.

وی در پایان این بخش از سخنان خود عنوان کرد: حرکت به‌سوی خدمات دیجیتال و همکاری با مجموعه‌هایی مانند طلاسی، امکان داردد اعتماد عمومی را نسبت به خرید آنلاین طلا افزایش دهد و زمینه‌ساز گسترش فرهنگ بیمه در میان کاربران فضای دیجیتال شود. 

احساس امنیت از امنیت مهم‌تر است

مدیرعامل سیج نیز در این نشست به مزیت‌های این خدمت پرداخت و بیان کرد: پاسخ و اقدام انجام‌شده از سوی طلاسی پاسخی به‌موقع، دقیق و به‌طور کامل منطبق با یک نیاز واقعی در فضای اقتصادی کشور قرار دارای بود. 

سید مهدی احمدی افزود: این ابتکار، نمونه‌ای از نوآوری مؤثر در صنعت مالی و دیجیتال محسوب خواهد گردید. البته هر کسب‌وکاری برای موفقیت نیازمند هماهنگی میان بخش‌های مختلف فنی، طراحی، پیاده‌سازی و اقتصادی هست. 

وی تصریح کرد: یکی از جنبه‌هایی که در بسیاری از کسب‌وکارها مغفول مانده، مهندسی بازار هست؛ چرا که هر بازار اقتضائات خاص خود را دارد و بدون شناخت و تحلیل دقیق آن، نامکان دارد پاسخ مناسبی از سوی بازار دریافت کرد. 

مدیرعامل این شرکت فین تک بیان کرد: ما در این حوزه با دو مفهوم مواجه هستیم؛ امنیت واقعی و احساس امنیت. چندین اوقات احساس امنیت حتی از خودِ امنیت مهم‌تر هست.

احمدی افزود: هرچندین طلاسی به‌لحاظ فنی و ساختاری از مکانیزم‌های امنیتی قوی، مجوزهای متعدد و نظارت‌های دقیق برخوردار هست اما در کنار آن لازم قرار دارای بود تا احساس اطمینان و آرامش نیز در کاربران تقویت شود. 

وی ادامه داد: مأموریت اصلی صنعت بیمه در سراسر جهان، دقیقاً همین هست؛ ایجاد احساس آرامش و اطمینان در جامعه. 
برای مثال، فردی که منزل خود را در برابر آتش‌سوزی بیمه انجام می‌دهد، در واقع علاوه بر پوشش مالی، احساس امنیت و آرامش روانی به دست می‌آورد. 

مدیرعامل سیج با بیان این مهم که در حوزه معاملات طلا نیز چنین حلقه‌ای مفقود قرار دارای بود، افزود: حلقه‌ای که بتواند این احساس اطمینان را برای خریداران ایجاد کند. طرح جدید بیمه طلا، این خلأ را پر کرده و باعث شده تا کاربران با آسودگی خاطر بیشتری خرید انجام دهند.

بازاری با ۹۰ میلیون مخاطب 

 وی تصریح کرد: هم‌اکنون، سهم طلاسی از بازار هنوز به اندازه ظرفیت واقعی آن نیست. این بازار ۹۰ میلیون مخاطب بالقوه دارد که به‌مرور، با افزایش اعتماد و تقویت حس امنیت، به آن خواهند پیوست. 

احمدی بیان کرد: به نظر من، این طرح نقطه‌ی تلاقی سه جریان مؤثر هست؛ جریان نوآوری و خلاقیت فناورانه در صنعت بیمه، که با وجود قدمت طولانی این صنعت، توانسته آن را به فضای دیجیتال پیوند بزند. 

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: درک به‌موقع و عمیق تیم طلاسی از نیاز بازار و جسارت در اجرای یک ایده نو، که سبب گردید این همکاری سریعاً وارد فاز عملیاتی شود. 

وی بیان کرد: همراهی صنعت بیمه، به‌ویژه کارشناسان و مدیران بیمه کوثر، که به‌جای مقاومت در برابر طرح‌های جدید، با نچندین اوقات باز و همدلانه، مسیر را برای تحقق این نوآوری هموار کردند. 

احمدی سخنان خود را در این بخش پایان داد: این همکاری سه‌جانبه سبب شکل‌گیری یک زنجیره ارزش کامل گردید؛ زنجیره‌ای که تمام جنبه‌های فنی، اقتصادی و روانی بازار را پوشش می‌دهد.

جزئیات فنی پیاده‌سازی طرح بیمه طلا 

ترکاشوند در پاسخ به جزئیات عملکرد این بیمه در مواجهه با نوسانات قیمت طلا بیان کرد:  بیمه‌نامه‌ها بر اساس مبلغ خرید در روز انجام معامله صادر می‌شوند. نیز در صورت نیاز، امکان صدور الحاقیه برای افزایش ارزش پوشش بیمه‌ای نیز در آینده فراهم خواهد گردید. 

این مدیر بیمه کوثر افزود: اگرچه در نگاه اول اجرای این طرح ساده ظاهراً اما فرآیند پیاده‌سازی فنی آن بسیار پیچیده و دقیق بوده هست. 

دغدغه طلایی‌ها بر طرف شد

وی ادامه داد: افرادی که طلا را به‌عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنند، همواره دغدغه نگهداری امن آن را دارند. 

ترکاشوند اوضیح داد: در بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی معمول، طلا جزو استثنائات پوشش بیمه‌ای محسوب خواهد گردید؛ یعنی حتی اگر منزل فرد بیمه آتش‌سوزی داشته باشد، طلای نگهداری‌شده در خانه تحت پوشش آن بیمه‌نامه قرار ندریافت می‌کند. 

این فعال صنعت بیمه ادامه داد: بر همین اساس، طرح جدیدی طراحی گردید تا این دغدغه برطرف شود. در این طرح، طلای کاربران در بانک کارگشایی نگهداری خواهد گردید و هم بانک و هم طلا تحت پوشش بیمه کوثر قرار دارند. بنابراین، اگر به هر دلیلی حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی، انفجار یا سرقت در محل نگهداری رخ دهد، شرکت بیمه خسارت را جبران خواهد کرد. 

طلاسی نیم ساعت هم متوقف نشد 

فدایی در پایان این نشست و در پاسخ به این پرسش که "فعالیت شما در زمان جنگ متوقف قرار دارای بود یا نه" بیان کرد: 
حتی نیم ساعت هم فعالیت ما متوقف نشد، طبق دستورات بانک مرکزی خرید محدودیت پیدا کرد اما فروش هیچ‌گونه محدودیتی نداشت و واریز انتقال وجوه نیز به علت شیفتی بودن بانک‌ها در دو زمان تقسیم‌بندی گردید. 

مدیرعامل طلاسی در پایان بیان کرد: ما تنها مجموعه‌ای بودیم که در ۱۲ روز جنگ فعالیت خود را متوقف نکردیم و همواره سعی در جلب رضایت مشتری داشته‌ایم.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه