ادوبی از سرویس جدیدی بهنام Adobe AI Foundry رونمایی کرد که به شرکتها امکان میدهد مدلهای هوش مصنوعی مخصوص برند خود را با استفاده از دادهها و داراییهای فکریشان ایجاد کنند.
سرویس ادوبی AI Foundry بر پایهی خانواده مدلهای هوش مصنوعی Firefly ساخته شده هست؛ مدلهایی که تماماً با دادههای دارای مجوز آموزش دیدهاند. ادوبی در این سرویس با هر مشتری بهصورت اختصاصی همکاری انجام میدهد تا مدلها را با دادههای مربوط به برند آن شرکت تنظیم و بهینهسازی کند.
برخلاف بسیاری از محصولات ادوبی که هزینهی آنها بر اساس تعداد کاربران تعیین خواهد گردید، هزینهی استفاده از سرویس Foundry براساس میزان استفاده محاسبه خواهد گردید. هانا الساکر، معاون توسعهی کسبوکارهای جدید هوش مصنوعی در ادوبی در مکالمه با تککرانچ اعلام کرد که این سرویس پاسخی به درخواست شرکتها برای ابزارهای شخصیسازیشدهتر هست.
از زمان انتشار مدلهای Firefly تاکنون، شرکتها بیش از ۲۵ میلیارد محتوای مختلف با آن تولید کردهاند. به گفتهی الساکر، مدلهای سفارشی Foundry به برندها کمک میکنند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را سریعتر و مؤثرتر و در قالبهای گوناگون توسعه دهند. برای مثال، یک شرکت امکان داردد کمپین تبلیغاتی موردنظرش را فقط یکبار طراحی و سپس با کمک مدل اختصاصی ادوبی، همان طرح را برای فصول، زبانها یا فرمتهای مختلف تولید کند.
الساکر تأکید کرد پلتفرم Foundry جایگزین طراحان نخواهد گردید و درواقع ارتقای ابزارهایی خواهد قرار دارای بود که آنها برای خلق محتوا استفاده میکنند.
خانواده ما
دیدگاهها