همکاری اسنپ‌مارکت و هایلایت؛ دستیار هوش مصنوعی «بنفشه» فرایند استخدام را متحول می‌کند
کد خبر : ۸۱۴۲۶۹
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۹
-
زمان : ۱۲:۵۰
|
دسته بندی: فناوری

همکاری اسنپ‌مارکت و هایلایت؛ دستیار هوش مصنوعی «بنفشه» فرایند استخدام را متحول می‌کند

هوش مصنوعی وارد حوزه منابع انسانی شده هست. اسنپ‌مارکت با دستیاری به نام «بنفشه» در حال بازنویسی قواعد سنتی استخدام و مصاحبه‌های شغلی هست.

همکاری اسنپ‌مارکت و هایلایت؛ دستیار هوش مصنوعی «بنفشه» فرایند استخدام را متحول انجام می‌دهد

اسنپ‌مارکت با هدف نوآوری در حوزه‌ی منابع انسانی و بهبود تجربه‌ی متقاضیان شغلی، از همکاری با استارتاپ هایلایت برای به‌کارگیری دستیار هوش مصنوعی با نام «بنفشه» در فرایند استخدام خبر داد. این دستیار هوشمند که به‌طور ویژه برای مدیریت مراحل مختلف مصاحبه‌های شغلی توسعه یافته، گامی مهم در جهت شفاف‌سازی، استانداردسازی و کاهش استرس در مسیر استخدام برداشته هست.

«بنفشه» که محصول استارتاپ نوپای «هایلایت» هست، به‌عنوان نمونه‌ای از استفاده‌ی یک شرکت بزرگ از دستیار هوش مصنوعی در فرایند جذب نیروی انسانی معرفی خواهد گردید. اسنپ‌مارکت اولین شرکتی هست که با استفاده از این ابزار، همکاران جدید خود را استخدام کرده و این افراد هم‌اکنون در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت‌اند.

اهداف سه‌گانه‌ی «بنفشه»

هدف اصلی از طراحی «بنفشه»، متحول کردن فرایند مصاحبه با تمرکز بر سه رویکرد کلیدی بوده هست. این دستیار هوشمند در تلاش هست تا با ایجاد تجربه‌ای یکسان و منصفانه برای تمامی داوطلبان، مصاحبه را استانداردسازی و عادلانه‌سازی کند.

نیز، با فراهم‌سازی فضایی دوستانه و کم‌استرس برای داوطلبان، به کاهش استرس کمک انجام می‌دهد تا متقاضیان بتوانند توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به‌شکلی بهتر و مؤثرتر معرفی کنند. به علاوه، با آزادسازی زمان تیم منابع انسانی از انجام مصاحبه‌های اولیه، این تیم امکان داردد بر مراحل تخصصی‌تر و حیاتی‌تر فرایند استخدام تمرکز بیشتری داشته باشد و در زمان تیم منابع انسانی صرفه‌جویی شود.

بازخوردهای مثبت داوطلبان: تجربه‌ای «مدرن و بدون استرس»

نسخه‌ی آزمایشی «بنفشه» پیش‌تر مورد استفاده‌ی داوطلبان شغلی قرار گرفت و نتایج به‌دست‌آمده نشان‌دهنده‌ی بازخوردهای بسیار مثبت قرار دارای بود. اکثر متقاضیان، تجربه‌ی مصاحبه با «بنفشه» را کم‌استرس، «مدرن، شفاف و انگیزه‌بخش» توصیف کرده‌اند. یکی از داوطلبانی که این تجربه را پشت سر گذاشته، درباره‌ی مصاحبه با یک هوش مصنوعی بیان کرد:

داوطلبان اسنپ‌مارکت نخستین افرادی بودند که در ماه‌های گذشته فرایند استخدام با این دستیار هوشمند را تجربه کرده‌اند.

گسترش استراتژی هوش مصنوعی در اسنپ‌مارکت

معرفی «بنفشه» در راستای استراتژی کلان اسنپ‌مارکت برای گسترش کاربرد هوش مصنوعی در کلیه‌ی حوزه‌های سازمان هست. این شرکت پیش از این با ابزارهایی مانند سوپرسنج و دستیار خرید نشان داده قرار دارای بود که استفاده از هوش مصنوعی را صرفاً به حوزه‌ی تعامل با مشتری محدود نانجام می‌دهد و اکنون با به‌کارگیری «بنفشه»، این استراتژی به حوزه‌ی منابع انسانی نیز تسری یافته هست.

درباره استارتاپ «هایلایت»

استارتاپ «هایلایت» به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی «بنفشه»، با تمرکز بر طراحی دستیارهای هوش مصنوعی تخصصی برای سازمان‌ها تأسیس شده هست. اسنپ‌مارکت اولین مشتری سازمانی و پیشگام در استفاده از این محصول نوآورانه محسوب خواهد گردید.

نظرات

خانواده ما

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه