پلتفرم ازکی در کمپین محیطی جدید خود، با ارائه دو برابر مبلغ خرید بیمه در قالب اعتبار چهار قسطه به خریداران بیمه قصد دارد «هزینه» به «فرصت» تبدیل کند. این کمپین در دو فاز از ۱۵ مهرماه آغاز شده و تا ۵ آبانماه ادامه خواهد دارای بود و با شعار «بیمه بخر، اعتبار بگیر» تلاش انجام میدهد تجربه خرید بیمه را در ذهن کاربران بازتعریف کند.
در طرح جدید ازکی، هر کاربری که در بازه زمانی کمپین (۱۵ مهرماه تا ۵ آبانماه) بیمهنامه خود را بهصورت نقدی، اقساطی یا اعتباری (BNPL) از ازکی خریداری کند، معادل دو برابر مبلغ خرید بیمهنامه خود، وام اعتبار خرید کالا و خدمات از ازکی دریافت خواهد کرد.
بیمه خودرو، موتور، ثالث و بدنه مشمول این طرح خواهد شد
این اعتبار در قالب وامی چهار قسطه به خریداران بیمه شخص ثالث خودرو و موتورسیکلت و بیمه بدنه ارائه خواهد گردید. نیز، اعتباری که ازکی پس از خرید بیم به خریداران اعطا انجام میدهد، نیازی به معرفی ضامن ندارد و بدون سود هست.
این اقدام فراتر از یک پیشنهاد تخفیفی ساده هست و نوعی بازتعریف استراتژیک از مفهوم «خرید بیمه» در ذهن مخاطب ایرانی محسوب خواهد گردید. ازکی با اجرای این کمپین، سعی دارد یکی از چالشهای همیشگی کاربران در خرید بیمه یعنی «اجباری بودن هزینه برای بیمه» را رفع کند و جذابیت تازهای برای خرید بیمه ایجاد کند.
این ذهنیت در جامعه ما جا افتاده که بیمه را نه یک «سرمایهگذاری» یا «خدمت»، بلکه یک «هزینه اجباری» تلقی میکنند. کمپین «اعتبار از خرید بیمه» با پذیرش این ذهنیت سعی کرده راهکاری به کاربران ارائه کند که در یک کلام بیان میکند: «حالا که این هزینه اجباری هست، ما آن را برای شما به یک فرصت مالی سودمند تبدیل میکنیم.»
در کمپین ازکی ارزش خرید بیمه دوچندینان خواهد شد
این همان «مزیت متمایز» کمپین هست؛ ازکی اولین پلتفرمی هست که خرید بیمه را مستقیما به یک اعتبار مالی ملموس گره میزند. با ارائه اعتباری معادل دو برابر مبلغ بیمه، ارزش خرید برای کاربر به معنای واقعی کلمه دوچندینان خواهد گردید.
بنابراین، برخلاف خرید از کانالهای سنتی آفلاین یا سایر پلتفرمها که همان صرف هزینه همیشگی هست، ازکی به دنبال بزرگتر کردن زمین بازی هست و قصد دارد مزیت مالی از خرید بیمه را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
احتمالا تبلیغات کمپین جدید ازکی را در روزهای اخیر در سطح شهر و روی بیلبوردها دیدهاید، چون این کمپین از نیمه مهرماه کلید خورده و تا پنجم آبانماه هم ادامه دارد. ازکی در این کمپین نهتنها تصمیمگیرندگان اصلی در خرید بیمه (یعنی افراد در بازه سنی ۳۰ تا ۶۵ سال) را هدف قرار داده، بلکه نسلهای Z و آلفا را نیز بهعنوان «گروه اثرگذار» در تصمیمات خانواده را هم در نظر گرفته هست.
این نگاه چندینلایه نشان میدهد ازکی با تکیه بر شفافیت و سادگی مکانیزم اعتبار (وام) به دنبال تعریف استاندارد جدیدی از ارزش افزوده در صنعت آنلاین بیمه و ایجاد یک تصویر برند قوی نزد نسلهای آینده هست.
ازکی میخواهد یک محصول گرهخورده با اضطرار و هزینه را به یک پیشنهاد مالی جذاب تبدیل کند
طبیعتا افزایش سهم بازار هدف دیگری هست که ازکی با اجرای این کمپین به دنبال تحقق آن هست. این پلتفرم با اجرای کمپینی که قصد دارد انگیزه بیشتری برای خرید بیمه به کاربران بدهد، با تغییر نگرش ذهنی کاربر درباره هزینه کردن بیمه طبیعتا به افزایش فروش و سهم بازار آنلاین بیمه منجر خواهد گردید.
اما نکته مهم در این کمپین تاکیدی هست که ازکی بر شفافیت در اجرای آن دارد. ازکی بیان میکند هیچ شرط خاص یا نکته پنهانی در اعطای اعتبار از طریق ازکی وام در این کمپین برای کاربران وجود ندارد. فقط خرید یک بیمه کافی هست تا کاربران بتوانند دو برابر مبلغ بیمهشان اعتبار ۴ قسطه دریافت کنند.
سرانجام، کمپین «بیمه بخر، اعتبار بگیر» یک تصمیم هوشمندانه در بازار رقابتی بیمه هست. ازکی با استفاده از ظرفیتهای زیرساختی خود توانسته هست محصولی را که ذاتا با اضطرار و هزینه گره خورده هست به یک پیشنهاد مالی جذاب و فرصتی برای خرید کالا و خدمات تبدیل کند.
خانواده ما
دیدگاهها