اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین / با خرید این مدل ۵۱۵ میلیون تومان سود کنید + جدول
کد خبر : ۸۱۴۴۶۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۷/۲۹
-
زمان : ۲۰:۴۵
|
دسته بندی: خودرو

اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین / با خرید این مدل ۵۱۵ میلیون تومان سود کنید + جدول

میزان اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین را در این گزارش بخوانید.

به گزارش پول و تجارت  فاصله قیمتی میان محصولات سایپا در کارخانه و بازار آزاد بیش از هر زمان دیگری خودنمایی انجام می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد خریداران شاهین در صورت ثبت‌نام و تحویل کارخانه‌ای امکان داردند از اختلاف قابل توجهی در قیمت نهایی سود ببرند.

قیمت شاهین G دنده‌ای در کارخانه ۶۷۱ میلیون تومان اعلام شده هست، در حالی که همین خودرو در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید؛ به این ترتیب، خریدار در صورت خرید از کارخانه حدود ۴۷۹ میلیون تومان سود خواهد کرد.

 بر اساس قیمت شاهین اتوماتیک در بازار آزاد و کارخانه، شاهین اتوماتیک در بازار آزاد حدود یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید، در حالی‌ که قیمت کارخانه این خودرو ۸۳۶ میلیون تومان هست. بنابراین اگر این خودرو از کارخانه خریداری و در بازار آزاد بفروشید، حدود ۳۸۴ میلیون تومان سود خواهید کرد.

سرانجام، بیشترین فاصله قیمتی به مدل شاهین اتوماتیک پلاس اختصاص دارد. این نسخه در کارخانه ۹۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، اما در بازار آزاد به یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان رسیده هست؛ به این ترتیب، سود خرید مستقیم از کارخانه برای این مدل به ۵۱۵ میلیون تومان می‌رسد.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین / با خرید این مدل ۵۱۵ میلیون تومان سود کنید + جدول

 

مقایسه شاهین با تارا؛ رقابت نزدیک سایپا و ایران‌خودرو در کلاس سدان‌های اقتصادی

در بازار سدان‌های داخلی، شاهین از سایپا و تارا از ایران‌خودرو، دو رقیب جدی برای جذب مشتریانی هستند که به دنبال خودرویی با ظاهر مدرن و امکانات به‌روز در بازه قیمتی حدود یک تا ۱.۵ میلیارد تومان‌اند. هر دو خودرو بر پایه پلتفرم‌های به‌روزشده محصولات قدیمی‌تر خود ساخته شده‌اند، اما در جزئیات فنی و کیفیت ساخت، تفاوت‌های قابل توجهی دارند.

از نظر طراحی، شاهین با خطوط تهاجمی‌تر، چراغ‌های جلو زاویه‌دار و فرم اسپرت بدنه، ظاهری جوان‌پسندتر نسبت به تارا دارد که طراحی آن ساده‌تر و محافظه‌کارانه‌تر هست. با این حال، تارا در کیفیت مونتاژ بدنه و دقت قطعات داخلی، عملکردی دقیق‌تر از شاهین ارائه می‌دهد.

در بخش فنی، شاهین G و شاهین اتوماتیک پلاس از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان حدود ۱۱۰ اسب‌بخار استفاده می‌کنند، در حالی که تارا با پیشرانه TU5P و قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار، عملکردی نزدیک اما با مصرف سوخت پایین‌تر دارد. گیربکس CVT در نسخه اتوماتیک تارا، تعویض دنده نرم‌تر و تجربه رانندگی آرام‌تری نسبت به گیربکس اتوماتیک شاهین فراهم انجام می‌دهد، هرچندین شتاب اولیه شاهین کمی بهتر هست.

در فضای کابین، تارا برتری محسوسی دارد. کیفیت متریال داخلی، عایق‌بندی صدا و ارگونومی دکمه‌ها در این خودرو بهتر طراحی شده هست. در مقابل، شاهین با صفحه نمایش بزرگ‌تر، طراحی داشبورد مدرن‌تر و صندوق‌عقب جادارتر، امتیازاتی برای خانواده‌ها به همراه دارد.

از نظر ارزش خرید، نظر به اختلاف زیاد قیمت شاهین کارخانه و بازار آزاد، خرید مستقیم از کارخانه برای خریداران شاهین سودآورتر هست، اما از دید دوام فنی و خدمات پس از فروش، تارا محصولی با ثبات‌تر و کم‌ریسک‌تر محسوب خواهد گردید.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه