جزئیات برنامه مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس از زبان بقایی / امروز دو نشست در صبح و بعداز ظهر داریم/ در جلسه بعد از ظهر، هیئت‌های نمایندگان هر ۴ کشور در یک اتاق حضور خواهند داشت
کد خبر : ۹۱۵۴۱۵
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
-
زمان : ۱۲:۱۱
|
دسته بندی: اسلایدر

جزئیات برنامه مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس از زبان بقایی / امروز دو نشست در صبح و بعداز ظهر داریم/ در جلسه بعد از ظهر، هیئت‌های نمایندگان هر ۴ کشور در یک اتاق حضور خواهند داشت

پول و تجارت : بقایی درباره مذاکرات سوئیس گفت: رژیم صهیونیستی همچنان به نقض تعهد در لبنان ادامه می‌دهد. این موضوع بحث اصلی در گفتگو ها خواهد بود.

به گزارش پول و تجارت به نقل از انتخاب، اسماعیل بقایی، سخنگوی هیئت مذاکره کننده ایران درباره مذاکرات سوئیس توضیحاتی را مطرح کرد.

بخشی از اظهارات او به شرح زیر است؛

* امروز دو نشست در صبح و بعداز ظهر داریم.

* برنامه‌ریزی به این صورت است که صبح دیدار دوجانبه با هیئت ‌های قطری و پاکستانی به عنوان میانجی‌های این روند خواهیم داشت

* بعداز ظهر یک نشست چهارجانبه بین ایران، آمریکا و حضور نمایندگان قطر و پاکستان برگزار خواهد شد.

* ۲۸ خرداد این سند را امضا کردیم و پیگیری اجرا را از لحظات اولیه در دستور کار داشته‌ایم.

* این نشست نشانگر جدیت ایران برای مطالبه جهت پیگیری تعهدات طرف مقابل است.

* این جلسه متمرکز بر پیگیری اجرای تفاهم است.

* رژیم صهیونیستی همچنان به نقض تعهد در لبنان ادامه می‌دهد. این موضوع بحث اصلی در گفتگو ها خواهد بود.

* برخی دیگر از بندها نیازمند کارهای اجرایی است که پیگیری خواهد شد. خصوصا موضوع در دسترس قرار گرفتن دارایی های مسدود شده ایران و بحث صدور مجوز لازم برای فروش نفت ایران.

* برای اطمینان از اجرای یادداشت تفاهم به صورت مستمر از طریق میانجی‌ها تبادل پیام می‌کنیم.

* در جلسه بعد از ظهر، هیئت‌های نمایندگان هر ۴ کشور در یک اتاق حضور خواهند داشت.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه