روایت همتی از نتیجه مذاکرات سوئیس/ صادرات نفت از این پس بدون هزینه های جانبی تحریم خواهد بود
کد خبر : ۹۱۵۸۴۳
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
-
زمان : ۱۳:۱۶
|
دسته بندی: اسلایدر

روایت همتی از نتیجه مذاکرات سوئیس/ صادرات نفت از این پس بدون هزینه های جانبی تحریم خواهد بود

پول و تجارت : همتی گفت: ان‌شاءالله طی روزهای آینده به تدریج استفاده از منابع مسدودی براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستور العمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پول و تجارت به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزیدر پاسخ به این سوال که «مذاکرات سوئیس چطور پیش رفت؟»، اظهار داشت: کلاً مباحث در چارچوب تفاهم 14 بندی پیچیدگی‌های زیادی دارد و این بارهم گفتگوها فشرده و سخت بود ولی نتیجه براساس اهداف تعیین‌شده هیئت ایرانی پیش رفت.

همتی در پاسخ به این سوال که «درمورد منابع مسدودی بانک مرکزی چه تصمیمی اتخاذ شد؟»، گفت: یکی از موارد پیچیده همین موضوع است. خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی حاصل و براساس تفاهم دوحه یادداشتهای لازم در این دور مذاکرات امضا شد. ان‌شاءالله طی روزهای آینده به تدریج استفاده از منابع براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستور العمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.

خبرنگار پرسید: درمورد صادرات نفت و پتروشیمی چه نتیجه‌ای گرفته شد؟

رئیس کل بانک مرکزی پاسخ داد: بر اساس بند 11 تفاهمنامه ایران و آمریکا معافیت (Waiver) باید صادر می‌شد که مقرر شد توسط اوفک عملیاتی شود .البته صادرات نفت ما هم اکنون درجریان است ولی از این پس بدون هزینه های جانبی تحریم خواهد بود.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه