رئیس کمیسیون سلامت دیجیتال نصر تهران اعلام کرد ورود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به پرونده الزامات سلامت دیجیتال، قدم مهمی در راستای پاسخگو کردن سازمان غذا و دارو و اجرای مصوبات زمینمانده این حوزه است.
مهدی خدادادی، رئیس کمیسیون سلامت دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، با اشاره به بررسی موضوعات مرتبط با پروندههای حوزه سلامت دیجیتال در ستاد تسهیل گفت: ستاد تسهیل از سال گذشته این موضوع را در دستور کار قرار داده است. موضوع در جلسات کارشناسی مختلف بررسی شد و پس از برگزاری کمیتههای فرعی، هفته گذشته جلسه کمیته اصلی برگزار و تصمیمگیری نهایی انجام شد.
ساختار ستاد تسهیل به دلیل حضور نمایندگانی از هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه فراقوهای است. خدادادی با اشاره به این ویژگی تاکید کرد که بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تصمیمات این ستاد لازمالاجراست و هرگونه تخطی از آنها میتواند پیگرد قانونی جدی به همراه داشته باشد.
او همچنین یادآور شد که در این جلسه مصوبه جدیدی خلق نشده، بلکه تمرکز اصلی بر الزام سازمان غذا و دارو به اجرای همان تکالیفی است که پیش از این در لایحه و مصوبات مختلف بر عهدهاش گذاشته شده بود.
رئیس کمیسیون سلامت دیجیتال نصر تهران با انتقاد از رویکرد پیشین در قبال پلتفرمهای سلامت، به دستورالعملها و مصوبات هیئت مقرراتزدایی اشاره کرد که پیشتر تصویب شده اما در مرحله اجرا با چالش و سنگاندازی مواجه شده بودند.
خدادادی با ابراز امیدواری نسبت به قدرت اجرایی نهادهای نظارتی جدید گفت: «با توجه به اینکه هیئت دولت، وزارت اقتصاد و مجلس نتوانستند این مسئله را به نتیجه برسانند، اکنون باید منتظر ماند و دید آیا ستاد تسهیل میتواند با ضمانت قانونی خود، این موضوع را به مسیر اجرا بازگرداند یا خیر.»
خانواده ما
دیدگاهها