نه، استیم ماشین «کنسول بازی نیست»
کد خبر : ۹۱۶۱۵۸
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
-
زمان : ۰۹:۵۲
|
دسته بندی: اخبار فناوری

نه، استیم ماشین «کنسول بازی نیست»

شرکت ولو اعلام کرد که استیم ماشین نه یک کنسول بازی بلکه بیشتر یک پی‌سی گیمینگ است.

ولو سرانجام قیمت استیم ماشین را اعلام کرد و گفت که این محصول از ۲۹ خرداد با قیمت پایه‌ی ۱٬۰۴۹ دلار عرضه می‌شود. مالک پلتفرم استیم هم‌زمان با تأیید قیمت و تاریخ عرضه‌ی استیم ماشین، یک پرسش‌وپاسخ تازه هم منتشر و در آن به چند نکته‌ی مهم درباره‌ی این سیستم اشاره کرد؛ از جمله این‌که ولو صراحتا می‌گوید استیم ماشین را نباید «کنسول» دانست.

ولو می‌گوید که از نگاه این شرکت، استیم ماشین «نه یک کنسول» بلکه «افزونه‌ای از گیمینگ [روی] کامپیوترهای شخصی» است. این شرکت در ادامه استدلال می‌کند که یک کنسول مانند دستگاه‌های ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن معمولا با ضرر فروخته می‌شود و مایکروسافت و سونی این زیان را از محل درآمد نرم‌افزار و خدمات جبران می‌کنند. ولو یادآور شده که در یک کنسول سنتی، بازی‌ها ممکن است به‌نوعی «در سخت‌افزار قفل» شوند، اما این درباره‌ی استیم ماشین صدق نمی‌کند.

ولو در ادامه توضیح داد: «ما فکر می‌کنیم این مدل شاید در کوتاه‌مدت برای یک کسب‌وکار واحد منطقی باشد، اما اکوسیستم‌های باز در بلندمدت برای مشتریان بهتر هستند. تاریخ بازی‌های پی‌سی این را ثابت می‌کند: باز بودن فضای صنعت پی‌سی گیمینگ باعث شده این حوزه برای دهه‌ها موتور اصلی نوآوری در سخت‌افزار و نرم‌افزار باشد.»

ولو تأکید کرده که یکی از نقاط قوت بازار بازی‌های کامپیوتر، دادنِ امکانِ بازی‌کردنِ عناوین دلخواه روی سخت‌افزار دلخواهِ بازیکنان است و استیم ماشین راه‌حلی برای همین نیاز محسوب می‌شود.

ولو به آی‌جی‌ان گفته است که می‌خواسته استیم ماشین را با قیمت پایین‌تری عرضه کند، اما موج افزایش قیمت قطعات و حافظه هزینه‌ها را بالا برده است. در نتیجه، استیم ماشین اکنون با قیمت آغازین ۱٬۰۴۰ دلار عرضه می‌شود و مدل‌های قوی‌تر، گران‌تر خواهند بود.

نظر شما درباره‌ی قیمت و ماهیت استیم ماشین چیست؟

خانواده ما

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه