به گزارش پول و تجارت به نقل از انتخاب، الجزیره نوشت: بند مربوط به لبنان در توافق ایران، نتانیاهو را گیج کرده است.
در ادامه این مطلب آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، یسرائیل کاتس، وزیر دفاع، و ایال زمیر، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در زمانی که نگرانیهای اسرائیل از پیامدهای تفاهمات جدید ایالات متحده و ایران که احترام به وحدت و تمامیت ارضی لبنان را تصریح میکند، رو به افزایش است، متعهد شدند که حضور نظامی اسرائیل را در آنچه تل آویو «منطقه امنیتی» در جنوب لبنان مینامد، حفظ کنند.
دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه مشترکی که پس از گفتگوی نتانیاهو، کاتز، زامیر و سرلشکر رافی میلو، فرمانده فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل، منتشر شد، اعلام کرد که ارتش به «اقدام قاطع برای خنثی کردن هرگونه تهدیدی که سربازان و شهروندان اسرائیلی را هدف قرار میدهد» ادامه خواهد داد.
این موضع اسرائیل همزمان با گزارشهای رسانهای منتشر شد که از نگرانی فزاینده در محافل تصمیمگیری در تلآویو در مورد بند مربوط به لبنان در توافق آمریکا و ایران حکایت داشتند؛ توافقی که از ۱۸ ژوئن و پس از امضای الکترونیکی آن توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مسعود پزشکیان، همتای ایرانیاش، به اجرا درآمد.
دیدگاهها