سنتکام: دو ناو آمریکایی در خاورمیانه فعال هستند
کد خبر : ۹۱۶۳۷۹
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
-
زمان : ۱۸:۴۷
|
دسته بندی: اسلایدر

سنتکام: دو ناو آمریکایی در خاورمیانه فعال هستند

پول و تجارت : فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) خبر داد که دو ناو هواپیمابر آمریکایی همچنان در منطقه به عملیات خود ادامه می‌دهند.

به گزارش پول و تجارت به نقل از فارس، سنتکامبا اعلام تردد ناو هواپیمابر یواس‌اس جورج بوش (CVN ۷۷) در دریای عرب خبر داد که نیروهای آمریکایی با دو ناو هواپیمابر در منطقه خاورمیانه حضور فعال و هوشیار دارند.

این حضور نظامی همزمان با تحولات اخیر در منطقه و پس از امضای یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران صورت می‌گیرد. مقامات آمریکایی پیشتر تأکید کرده بودند که نیروهای دریایی این کشور برای تأمین امنیت آبراه‌های حیاتی و حفاظت از کشتیرانی تجاری در منطقه مستقر هستند.

ناو هواپیمابر یواساس جورج بوش که یکی از پیشرفته‌ترین ناوهای کلاس نیمیتز محسوب می‌شود، توانایی حمل ده‌ها فروند جنگنده و انجام عملیات گسترده هوایی و دریایی را دارد.

سنتکام همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی با هوشیاری کامل به رصد تحولات منطقه ادامه می‌دهند و آماده هرگونه اقدام لازم برای حفظ منافع و متحدان خود هستند.

 

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه