اختلال بانک‌ها بعد از ۳ روز همچنان ادامه دارد
کد خبر : ۹۱۶۸۹۸
|
تاریخ : ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
-
زمان : ۱۶:۵۷
|
دسته بندی: اخبار بانک

اختلال بانک‌ها بعد از ۳ روز همچنان ادامه دارد

رصد گزارش‌های مردمی‌ در شبکه‌های اجتماعی و بازخورد کاربران نشان می‌دهد شبکه بانکی ایران از فاز اختلال شدید عبور کرده و بخش عمده خدمات به وضعیت عملیاتی بازگشته است.

به گزارش پول و تجارت، در میان بانک‌های بزرگ، بانک ملی همچنان بیشترین حجم شکایت کاربران را به خود اختصاص داده است.

عمده گزارش‌ها مربوط به اختلال در همراه‌بانک، خطا در کارت‌به‌کارت و timeout در برخی تراکنش‌هاست. با این حال، عملکرد دستگاه‌های خودپرداز این بانک نسبت به سرویس‌های آنلاین وضعیت بهتری دارد.

بانک تجارت در وضعیت بهتری قرار دارد و اگرچه کاربران همچنان از اختلال در خدمات کارتی، اینترنت‌بانک و همراه‌بانک گلایه دارند، اما بیشتر تراکنش‌ها با موفقیت انجام می‌شود.

بانک صادرات نیز تا حد زیادی به وضعیت عادی بازگشته و شکایات جدید عمدتاً به تأخیر در ثبت تراکنش یا ارسال پیامک مربوط است.

در میان سایر بانک‌ها، سپه هنوز اختلال‌های پراکنده دارد، اما بانک‌های ملت، پاسارگاد، سامان، پارسیان، اقتصاد نوین، کارآفرین، شهر و رفاه عمدتاً پایدار گزارش شده‌اند و حجم شکایات درباره آنها پایین است.

جمع‌بندی گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد بحران اصلی شبکه بانکی ایران در حوزه خدمات کارتی فروکش کرده، اما فرایند پایدارسازی هنوز کامل نشده و برخی خدمات آنلاین به‌ویژه در بانک‌های دولتی بزرگ همچنان با اختلال روبه‌رو هستند.

تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه