مرسدس G کلاس مدل ۲۰۲۵ با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

یک بنز جذاب و جدید در راه است. کمپانی مرسدس مدل ۲۰۲۵ از شاسی بلند نمادین G کلاس را با پیشرانه هیبریدی راهی بازار می کند.

شاسی بلند آفرودمحور مرسدس بنز G کلاس حدود ۴۵ سال است که روی خط تولید قرار دارد. این خودرو از ابتدای تولد تا همین مدل ۲۰۲۴ تماماً با پیشرانه های درون سوز قدرتمند به فروش رسیده؛ اما کمپانی آلمانی تصمیم گرفته مدل ۲۰۲۵ از این شاسی بلند محبوب را با پیشرانه های هیبریدی عرضه کند.

موتور V6 به جای موتور V8 در G550

نسخه پایه از مرسدس بنز G کلاس، یعنی G550، پیش از این با موتور V8 تولید می شد. اما در مدل ۲۰۲۵ این موتور جای خود را به موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی داده است. این موتور به لطف سامانه هیبرید نرم و کمپرسور برقی توانایی تولید ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید از این رقم، ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور توسط موتور برقی تولید می شود.

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

برای مقایسه، موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی موجود در زیر کاپوت G550 مدل ۲۰۲۴ می تواند ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این حساب باید گفت G550 مدل ۲۰۲۵ با وجود موتور کم حجم تر، ۲۷ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به G550 مدل ۲۰۲۴ دارد. اما در مقابل گشتاور تولیدی پیشرانه آن ۵۰ نیوتن متر کمتر است.

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

مرسدس بنز در گیربکس ۹ سرعته G550 مدل ۲۰۲۵ نیز بازنگری هایی انجام داده تا ضرایب دنده آن گسترده تر از قبل باشد. همچنین سیستم انتقال قدرت ۴۰-۶۰، به صورت استاندارد در این مدل موجود خواهد بود.

مثل سابق مرسدس بنز G550 مدل ۲۰۲۵ با سه قفل دیفرانسیل مکانیکی و جعبه دنده کمکی به مشتریان تحویل داده خواهد شد. ارتفاع ۲۴۱ میلیمتری از سطح زمین و زوایای ورود و خروج ۳۰ و ۳۱ درجه ای هم دست نخورده باقی مانده است.

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

اضافه شدن قابلیت های جدید

مرسدس بنز قابلیت «آفرود کاکپیت» را به سیستم سرگرمی G550 مدل ۲۰۲۵ اضافه کرده است. با فعال شدن این قابلیت، راننده می تواند آیتم هایی مثل مکان و ارتفاع خودرو، زاویه فرمان و دما را در نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی مشاهده کند. علاوه بر این، قابلیت «کاپوت شفاف» نیز به G550 مدل ۲۰۲۵ اضافه شده است. با کمک این قابلیت، تصویر مقابل سپر و چرخ های خودرو از طریق دوربین ۳۶۰ درجه در اختیار راننده قرار می گیرد تا وی تسلط و دید بهتری نسبت به مسیر و موانع پیش رو داشته باشد.

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

مرسدس بنز G550 مدل ۲۰۲۵ با انبوهی از امکانات و تجهیزات پیشرفته رفاهی و ایمنی وارد میدان رقابت خواهد شد. این شاسی بلند آفرودی در حالت استاندارد از پکیجی با نام «Driver Assistance» بهره می برد. همانطور که قابل حدس است، این پکیج شامل سامانه های مختلفی می شود که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از: کروز کنترل تطبیق پذیر، سامانه پایش نقاط کور و سامانه تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی. در صورت علاقه مشتریان می توانند موارد دیگری مثل دستیار تطبیقی فرمان، ترمز اضطراری فعال و دستیار سرعت مبتنی بر مسیر را از لیست آپشن ها انتخاب کنند.

ادامه تولید G63 با موتور V8

هر چند موتور حجیم هشت سیلندر از مدل پایه G550 حذف شده، اما نسخه اسپرت G63 کماکان با همان موتور ۴ لیتری به فروش خواهد رسید. این موتور توئین توربو به سامانه هیبرید نرم موجود در G550 تجهیز شده و قادر است ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اتکا به این موتور قدرتمند، G63 برای دستیابی به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، نیازمند ۴.۲ ثانیه زمان است.

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

مدل ۲۰۲۵ از مرسدس ای ام جی G63 با یک آپشن جدید قابل انتخاب خواهد بود. این آپشن «کنترل فعال سواری» نام دارد و با سفارش آن میله های تعادلی هیدرولیک و کمک فنرهای تطبیقی قابل تنظیم به G63 اضافه می شود. در صورت سفارش این آپشن، عملکرد شاسی بلند قدرتمند مرسدس ای ام جی، هم در مسیرهای آسفالته و هم در مسیرهای آفرود ارتقا پیدا می کند.

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

هر دو مدل پایه G550 و مدل پرچمدار G63 از لحاظ نمای ظاهری تغییراتی را تجربه کرده اند. البته این تغییرات بسیار خفیف هستند و برای کشف آنها باید دقت زیادی به خرج داد! G63 مدل ۲۰۲۵ در حالت استاندارد به چراغ های LED تطبیقی مجهز است و با طیف جدیدی از رنگ آبی قابل سفارش خواهد بود. ضمن اینکه سپر نیز بازطراحی شده و نسبت به قبل متفاوت است. این نسخه جذاب را می توان با ۶ نوع رینگ متفاوت که اندازه آنها بین ۲۰ الی ۲۲ اینچ متغیر است، سفارش داد.

مرسدس G کلاس مدل 2025 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

در مقطع کنونی، خودروساز بزرگ آلمانی در رابطه با قیمت G550 و G63 حرفی به میان نیاورده است. اما با توجه به تغییرات صورت گرفته، دور از انتظار نیست که خرید مدل ۲۰۲۵ از G کلاس نیازمند پرداخت مبالغ بالاتری نسبت به قبل باشد. در حال حاضر مدل ۲۰۲۴ از G550 قیمتی برابر با ۱۴۴,۱۵۰ دلار دارد. قیمت ای ام جی G63 هم از ۱۸۰,۹۵۰ دلار شروع می شود.

ناگفته نماند مرسدس G کلاس از زمان ورود به بازار در سال ۱۹۷۹ تا الان، توانسته رکورد فروش بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه را ثبت کند. این را هم اضافه کنیم که نسخه برقی این شاسی بلند نمادین در حال توسعه بوده و در آینده نزدیک با نام EQG وارد بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *