هونگچی L1 به زودی رونمایی می شود ؛ رولزرویس چینی با طراحی عجیب و غریب

هونگچی L1 به زودی رونمایی می شود ؛ رولزرویس چینی با طراحی عجیب و غریب

هونگچی خود را برای عرضه یک مدل جدید آماده می کند. این خودرو L1 نام دارد و در دسته سدان های تشریفاتی و بسیار لوکس قرار می گیرد.

شاید بدانید هونگچی قدیمی ترین و لوکس ترین خودروساز چینی محسوب می شود. این شرکت در ابتدا فقط به تولید مدل های تشریفاتی برای مقامات سیاسی مشغول بود، اما حالا عموم مشتریان امکان خرید محصولات آن را دارند.

جدیدترین محصول هونگچی طی روزهای آینده و در نمایشگاه خودروی پکن رسماً رونمایی خواهد شد. اما طبق روال مرسوم در چین، پیش از رونمایی و عرضه رسمی، تصاویر و اطلاعات این خودرو در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است. تصاویر موجود نشان می دهند هونگچی L1 از لحاظ طراحی ظاهری مدلی کاملاً متفاوت خواهد بود. بدون شک شاخص ترین ویژگی این سدان لوکس در نمای بیرونی، جلوپنجره کرومی بسیار حجیم آن است که بخش اعظمی از دماغه را فرا گرفته؛ این ویژگی تا حدودی ساخته های رولزرویس را در ذهن تداعی می کند.

چراغ های اصلی هونگچی L1 نیز طراحی متفاوتی دارند. در حالی که بسیاری از مدل های جدید دارای چراغ های افقی کشیده یا دو تکه هستند، چراغ های L1 عمودی طراحی شده و به شدت نسل دوم فورد اسکورپیو را در ذهن مجسم می کنند.

هونگچی L1 به زودی رونمایی می شود ؛ رولزرویس چینی با طراحی عجیب و غریب

علاوه بر این ها، باید به فرم خاص ورودی هوای سپر و توری نقره ای رنگ موجود روی آن اشاره کنیم. این توری ساختاری پیچیده و الگوهایی هندسی دارد. در نمای جانبی و نمای عقب با طراحی ساده تری طرف هستیم. نکته عجیب اینکه در نمای عقب ترکیب کلی خام و ناپخته به نظر می رسد.

طبق اطلاعات موجود در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، هونگچی L1 طولی برابر ۵۳۵۳ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۹۸ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۵۱۱ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری این سدان لوکس نیز برابر با ۳۲۶۰ میلیمتر است.

مشخصات فنی هونگچی L1

هونگچی L1 با دو پیشرانه هیبریدی تولید خواهد شد. در مدل پایه قلب اصلی پیشرانه را یک موتور ۳ لیتری V6 با توانایی تولید ۳۸۹ اسب بخار قدرت تشکیل می دهد. اما مدل پرچمدار به موتور ۴ لیتری V8 تجهیز می شود. این موتور حجیم می تواند ۴۸۳ اسب بخار قدرت تولید کند. فارغ از نوع موتور، نیروی تولیدی توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. در رابطه با جزئیات این گیربکس فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. برای اطلاع از جزئیات این سدان لوکس چینی باید چند روز دیگر و رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودروی پکن منتظر بمانیم.

هونگچی L1 به زودی رونمایی می شود ؛ رولزرویس چینی با طراحی عجیب و غریب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *