سجاد غنی پور خبرنگار پوا و تجارت ، پس از حواشی بسیار پیرامون سریال پدر گواردیولا و بروز وقایعی که
انتشار این سریال را مدام به تعویق می انداخت بالاخره در تاریخ دوازدهم
مرداد نخستین ساخته ی سعید نعمت ا… در شبکه نمایش خانگی و از
پلتفرم تماشاخونه پخش شد.
نام عوامل سازنده و حضور بازیگرانی همچون مهران مدیری، ستاره
اسکندری،حمید فرخ نژاد و… نوید اثری متفاوت و ارزشمند را میداد
اما پخش قسمتهای نخست این مجموعه،تلنگری شد بر یادآوری اینکه این
نامها و نشانها نیستند که عامل موفقیت یک اثر هستند بلکه وجود
یک سناریوی محکم و قاعده مند به همراه حضور کارگردانی که بتواند
فضای آن سناریو را به تصویر بکشد در موفقیت و یا شکست آن فیلم یا
سریال نقش موثرتر و کلیدی تری دارد.
تا اینجای کار،پدر گواردیولا شروعی ناامید کننده داشته است.یکی از
عوامل مهم این آغاز بد،سوای فیلمنامه ی ضعیف آن، بازی بسیار نمایشی
و اغراق گونه ی بازیگران آن،خصوصا مهران مدیری ست.
در حالت کلی اگر نقشی به قامت بازیگر ایفا کننده ی آن نقش ننشیند و یا
برعکس، اگر بازیگر در حد و اندازه ی نقشی نباشد آن کاراکتر در نظر
مخاطب باور پذیر نخواهد بود.مدیری و فرخ نژاد در ایفای نقش
خود،چندان چشم نواز نیستند و این بیشتر به ضعف فیلمنامه و عدم
شخصیت پردازی درست در سناریو،مربوط می شود.کاراکترها در
فیلمنامه بین تیپ و شخصیت معلق مانده اند و این موضوع در بازی بازیگران ایجاد مشکل نموده است.
ضعف در فضاسازی از دیگر معایب این سریال است.ایجاد افه های رنگی
آبی و قرمز و سبز و لامپ مهتابی که مدام روشن و خاموش میشود و یا
افه جرقه هایی که بواسطه ی دستگاه سنگ فرز به هنگام برش آهن آلات
ایجاد میشود نه تنها هیچ کمکی به فضای ملتهب و احتمالا هیجان آور سریال نکرده، بلکه بسیار مضحک به نظر می آید.
در مجموع،این سریال بر خلاف تبلیغات بسیار و حواشی که قبل از انتشار
باعث جذب مخاطبش شد،نتوانست در نگاه داشتن آن مخاطب،عملکرد مناسبی داشته باشد.
تمام حقوق برای محفوظ می باشد کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.
طراحی توسط پول و تجارت