ام جی EXE181 معرفی شد ؛ کانسپتی چینی – انگلیسی با شتاب ۱.۹ ثانیه

ام جی EXE181 معرفی شد ؛ کانسپتی چینی - انگلیسی با شتاب 1.9 ثانیه

ام جی (MG) خود را برای رونمایی از یک کانسپت پیشرفته آماده می کند. این کانسپت جذاب EXE181 نام دارد و در روزهای آینده در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در سال های اخیر برند ام جی سعی کرده با معرفی مدل های اسپرت و کانسپت های مدرن، توجه رسانه ها را به خود جلب کند. کانسپت EXE181 تازه ترین اقدام در این راستا به حساب می آید. این خودروی مفهومی برداشت ام جی از یک ابرخودروی تک نفره با طراحی یکپارچه را به نمایش می گذارد.

ترکیبی از گذشته و آینده

کانسپت ام جی EXE181 برای ادای احترام به مدلی با همین نام در دهه ۵۰ میلادی توسعه یافته؛ البته از لحاظ طراحی این خودرو گویی از زمان آینده به زمان حال سفر کرده است. این مفهومی ارتفاع بسیار کمی دارد و مدل های متعلق به سری ویژن گرن توریسمو را در ذهن تداعی می کند. با نگاهی دقیق تر به تصاویر این کانسپت پیشرفته مشخص می شود که طراحان در آن توجه ویژه ای به مباحث آیرودینامیک داشته اند.

ام جی EXE181 معرفی شد ؛ کانسپتی چینی - انگلیسی با شتاب 1.9 ثانیه

به لطف بدنه قطره ای شکل و استفاده از قطعات آیرودینامیک متعدد، ضریب درگ ام جی EXE181 برابر با ۰.۱۸۱ است. با چنین ضریب پایینی، باید ام جی EXE181 را جزو آیرودینامیک ترین خودروهای جهان دانست. برای مقایسه، کانسپت فوق مدرن مرسدس ویژن EQXX ضریب درگی برابر با ۰.۱۸ دارد. البته مدل هایی با ضریب درگ بهتر قبلاً تولید شده اند. به عنوان مثال ضریب درگ خودروی جنرال موتورز پریسپت – متعلق به سال ۲۰۰۰ – برابر با ۰.۱۶ دارد. ضریب درگ فیات توربینای تولیدی در سال ۱۹۵۴ هم برابر با ۰.۱۴ است. نسخه اصلی ام جی EXE181 در دهه ۵۰ میلادی نیز ضریب درگی برابر با ۰.۱۲ دارد.

ام جی EXE181 معرفی شد ؛ کانسپتی چینی - انگلیسی با شتاب 1.9 ثانیه

صفر تا صد فقط ۱.۹ ثانیه

برند اصالتاً انگلیسی ام جی که اکنون تحت مالکیت گروه خودروسازی سایک چین است، روی شتاب کانسپت EXE181 به طور ویژه مانور می دهد. این شرکت صفر تا صد جدیدترین مفهومی خود را فقط و فقط ۱.۹ ثانیه اعلام کرده است. این رکورد نیز در نوع خود کم نظیر به شمار می رود و تاکنون ابرخودروی برقی ریمک نورا توانسته با زمان ۱.۷۴ ثانیه شتاب بهتری نسبت به رقم مذکور ثبت کند. لوسید Air نسخه Sapphire هم موفق شده صفر تا ۹۶ کیلومتر را در زمان ۱.۷۷ ثانیه پشت سر بگذارد. از سوی دیگر ایلان ماسک وعده داده رودستر جدید تسلا شتابی زیر یک ثانیه خواهد داشت، چیزی که البته باید دید و باور کرد!

در رابطه با حداکثر سرعت کانسپت EXE181 حرفی به میان نیامده، اما ام جی تأکید دارد این خودرو رکورد سرعت زمینی را به چالش می کشد. بد نیست بدانید نسخه اصلی EXE181 موفق شده بود رکورد سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت را در دهه ۵۰ میلادی ثبت کند!

ام جی EXE181 معرفی شد ؛ کانسپتی چینی - انگلیسی با شتاب 1.9 ثانیه

کابین کانسپت ام جی تا حدودی یادآور کابین لامبورگینی اگوئیستا است. صندلی راننده در این مفهومی دورگه وسط کابین نصب شده و فرمان یوغی شکل یک نمایشگر بزرگ در مرکز خود دارد. با دقت در جزئیات این نمایشگر می توان به بهره مندی EXE181 از پیشرانه چهار موتوره پی برد. در رابطه با میزان خروجی پیشرانه حرفی به میان نیامده، اما تحقق شتاب ۱.۹ ثانیه ای طبیعتاً نیازمند قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *