کاهش و افزایش باران در چند استان / پیش بینی بارش‌های موسمی در جنوب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز هم در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد ولی بارندگی سایر مناطق خفیف است.

براساس این گزارش، فردا پنجشنبه نیز برای شرق، شمال شرق و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و آسمان استان های کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگباری و همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

جمعه برای ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و برای نوار غربی روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

شنبه هم در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین ساعات بعداز ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

در این میان بخش زیادی از بارندگی‌های تابستان در مناطقی همچون شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و در صورت وجود شرایط مناسب، بارش‌های تابستانه این نقاط به صورت موسمی خواهد بود.

در نیمه دوم تابستان نیز سواحل دریای خزر بخصوص استان‌های گیلان و مازندران و نوار شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی معمولا بارندگی‌های نسبتا مناسبی رخ می‌دهد اما فصل گرم سال در سایر استان‌های ایران عمدتا بارش قابل توجهی نخواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *