نگاهی به نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2؛ جذاب‌تر از قبل؟

نویسنده: محمد صادق تواضعی // شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹ مقالات بازینگاهی به نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2؛ جذاب‌تر از قبل؟

سوپرجاینت گیمز با نسخه ارلی اکسس بازی Hades 2 نشان می‌دهد که یک بازی ارلی اکسس، باید به چه شکل باشد.

سال ۲۰۱۸ بود که استودیو سوپرجاینت گیمز، بازی جدید خود با نام Hades را به‌صورت ارلی اکسس روی فروشگاه اپیک گیمز عرضه کرد. در ادامه و پس از اعمال تغییرات مختلف، در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه رسمی بازی Hades بودیم. محصولی که می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های روگ‌لایکی دانست که تا به امروز عرضه شده است. گیم‌پلی جذاب و اعتیادآور درکنار داستانی گیرا و سرگرم کننده از ویژگی‌های اصلی هیدیس بود و حالا پس از گذشت چهار سال، نوبت به نسخه دوم رسیده است. استودیو سوپرجاینت گیمز همانند نسخه پیشین، Hades II را به‌صورت ارلی اکسس روی استیم و فروشگاه اپیک گیمز منتشر کرده است، اما آیا محتوای آن نسبت به نسخه اصلی، همانند قبل است؟

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را از یوتوب تماشا کنید

در همین ابتدا باید بگویم که ارلی اکسس Hades 2 دقیقا همان چیزی است که یک بازی ارلی اکسس باید باشد. نه تمامی محتویات نسخه نهایی در بازی قرار بگیرد و نه اینکه صرفا با یک دمو اولیه از بازی نهایی طرف باشیم. درکنار این مورد، محتویات قرار گرفته هم باید یک کیفیت پایه و استانداردی داشته باشند و به مرور زمان، مواردی مثل متعادل کردن آیتم‌ها، سلاح‌ها، دشمنان، باس‌ها و سایر موارد به‌واسطه آپدیت‌های مختلف برای بازی عرضه شود. هیدیس 2 در نسخه ارلی اکسس خود نه‌تنها این موارد را رعایت کرده بلکه از نظر کیفیت هم در حد یک بازی کامل است.

دراینجا دیگر زگرئوس، پسر هیدیس، قهرمان داستان نیست و حال نوبت به خواهر او رسیده است. پس از وقایع نسخه اول، هیدیس و پرسیفونی صاحب یک دختر به اسم ملینوی شده‌اند و مدتی بعد House of Hades توسط کرونوس، پدر هیدیس، مورد حمله قرار می‌گیرد. کرونوس تمامی اعضای House of Hades از جمله نیکس، زگرئوس، تاناتوس و سایر را در زمان گرفتار کرده و هیدیس را هم زندانی می‌کند. ملینوی که از این اتفاق جان سالم به در برده، توسط هکاتی، استاد خود مورد تعلیم قرار می‌گیرد و به یک جادوگر تبدیل می‌شود. او و همراهان‌اش حال در کراس‌رودز قرار دارند و ملینوی تنها یک وظیفه دارد و آن هم چیزی جز نابودی Titan of Time و آزاد کردن پدر خود نیست.

مبارزات در بازی Hades 2

ساختار روایت داستان در Hades II همانند نسخه پیشین و سایر بازی‌های سبک روگ‌لایک/روگ‌لایت است. با پیشروی در بازی و تلاش‌های مختلف خود برای پیروز شدن، محتویات داستانی بیشتری را مشاهده خواهید کرد و درکنار آن با کاراکترهای داستانی جدیدی هم آشنا می‌شوید. ازطرفی می‌توانید داستان خود را هم با کاراکترهای داستانی پیش ببرید. البته که در نسخه ارلی اکسس تمامی محتویات داستانی دردسترس نیست، اما بخش عمده آن را می‌توانید تجربه کنید. اولین موردی که در گیم‌پلی بازی Hades 2 نظر شما را به خود جلب می‌کند، گیم‌پلی و تغییرات آن نسبت به نسخه اول Hades است. این در حالی است که شالوده و ساختمان اصلی گیم‌پلی همان چیزی است که در گذشته مخاطب تجربه کرده است.

ارلی اکسس هیدیس ۲ در مجموع شامل چهار ریجن برای آندرورلد و دو ریجن برای سرفیس می‌شود

سیستم مبارزات در بازی Hades II دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. در اینجا ۶ نوع ضربه مختلف برای شما درنظر گرفته شده است. ضربه معمولی، ضربه اسپشال و یک Cast که ضربه معمولی و اسپشال سلاح به سلاح متفاوت است، اما Cast شما همیشه یکسان بوده و به‌خاطر جادوگر بودن ملینوی است. حال هر سه مورد ذکر شده، به‌صورت شارژی هم قابل استفاده هستند که عملکرد آن‌ها متفاوت بوده و به ضربه‌های شارژی، اومگا گفته می‌شود. برای مثال، اومگا اتک ضربه شارژی ضربه معمولی شما است یا اومگا اسپشال مربوط‌به ضربه شارژی ضربه اسپشال سلاح شما است. ضربه‌های اومگا آسیب بیشتری را به دشمنان وارد می‌کنند، ولی ملینوی نمی‌تواند در هر شرایطی از آن‌ها استفاده کند.

طراحی جدید پوسایدن در بازی Hades 2

بعضی از خدا و الهه‌های نسخه پیشین که در این نسخه حضور دارند، هم از نظر ظاهر و هم بون‌هایی که ارائه می‌دهند، بازطراحی شده‌اند

در هیدیس 2 شاهد یک نوار جدید به اسم مجیک هستیم که در بالای نوار سلامت بازیکن قرار گرفته است. استفاده از ضربات اومگا، از نوار مجیک شما کم می‌کند. البته که نوار مجیک پس از پاکسازی هر محیط باز پر می‌شود و دست شما برای نبردها باز است. اما در طول یک رویارویی، اگر نوار مجیک شما خالی شد، دیگر قادر به پر کردن آن نیستید. بااین‌حال Hades II و سیستم مبارزات آن به‌واسطه بون‌های یا همان پاورآپ‌های مختلف بهبود پیدا می‌کند. در نسخه اول، یک آینه وجود داشت که به واسطه آیتم دارکنس می‌توانستید ارتقاهای مختلفی مثل تعداد دفعات زنده شدن، Reroll کردن بون‌ها، پر شدن نوار سلامت بعد از پاکسازی هر محیط و موارد مشابه دیگری را خریداری کرده و ارتقا دهید.

در هیدیس 2 این آینه جای خود را به کارت‌های آرکانا داده است. هرکدام از کارت‌های آرکانا ویژگی‌های مشابهی را همانند آینده نسخه اول دراختیار شما قرار می‌دهند و قادر به ارتقا هم هستند. ازاین‌رو اگر اهل استفاده بیش از حد از نوار مجیک و ضربات اومگا با سلاح مدنظر خود هستید، خرید و فعال کردن کارت‌ آرکانایی که بازیابی نوار مجیک را دردسترس قرار دهد، برای شما بهترین گزینه است. همچنین بعضی از خداها و الهه‌های جدید و قدیمی بازی هم پاورآپ‌هایی را ارائه می‌دهند که ترکیب آن‌ها با کارت‌های آرکانا، به شما اجازه می‌دهد تا بیلد‌های مختلفی را پیاده‌سازی کنید. جدا از سیستم مبارزات متفاوت، یک سیستم ساخت و ساز هم به بازی اضافه شده است. سیستم ساخت و ساز به شما اجازه می‌دهد تا مواردی مثل فروشگاه‌، اسپکت سلاح‌ها، دسترسی به Surface وموارد مشابه را بسازید و استفاده کنید.

سومین ریجن بازی Hades 2

هر آیتم برای ساختن، نیاز به متریال‌های مخصوصی دارد که به واسطه ابزارهایی مثل کلنگ، بیل و چوب ماهیگیری می‌توانید منابع خود را استخراج کنید. سیستم ساخت و ساز بازی طراحی جذاب و خوبی دارد و انتظار می‌رود تا عرضه نهایی، تغییراتی را به خود دیده و گسترده‌تر شود. همچنین باتوجه به محیط مربوط‌به قرار گیری سلاح‌ها و ابزارها، احتما وجود سلاح و ابزارهای جدید برای نسخه اصلی هم دور از ذهن نیست. هر سلاح سه اسپکت مختلف دارد که طراحی منحصربه‌فردی دارند. تمامی آن‌ها نقاط ضعف و قوت خود را دارند و این شما هستید که باتوجه به شیوه مبارزه کردن خود، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

فروشگاه کرون در بازی Hades 2

نسخه ارلی اکسس Hades II به بازیکنان اجازه می‌دهد هم وارد محیط‌های مختلفی از آندرورلد شده تا به House of Hades برسند و هم اینکه روی سطح زمین یا همان Surface بروند. وجود ارتقاها و آپگرید‌های بخش ساخت و ساز به شما اجازه می‌دهد تا به‌خوبی روی سطح زمین به گشت‌وگذار بپردازید و محیط‌های درنظر گرفته شده را پشت سر بگذارید. از نظر بصری و موسیقی هم نسخه ارلی اکسس تجربه‌ی خیلی خوبی را ارائه می‌دهد و حتی رنگ‌بندی‌های محیطی و افکت‌ها در این نسخه بهتر از نسخه پیشین است. در حالت کلی Hades II در نسخه ارلی اکسس خود محتویات درخوری را ارائه می‌دهد که کامل کردن آن‌ها حتی از محتوای اصلی نسخه پیشین هم بیشتر است. تغییراتی مثل به تعادل رساندن بهتر آیتم‌ها و سیستم رندومایزر بازی باید به مرور زمان اعمال شوند و اشاره کنم که این ارلی اکسس، ارزش تجربه بالایی دارد.

بازی Fallout 4 رشد فروش فوق‌العاده‌ای را در بریتانیا تجربه کرده است توقف فروش Ghost of Tsushima در بسیاری از مناطق استیم بازی شاهزاده ایرانی جدید دیرتر به‌دست گیمرها می‌رسد بازی God of War Ragnarok احتمالا به‌زودی روی پی سی عرضه می‌شود بازی ترسناک Amanda the Adventurer 2 امسال منتشر می‌شود منبع زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *