رشد ۹ درصدی شاخص بیمه و عبور از سقف ۱۱۰ هزار واحدی

رشد ۹ درصدی شاخص بیمه و عبور از سقف ۱۱۰ هزار واحدی

هادی بهرامی؛ بازار: با تلاش‌ های شرکت‌ های بیمه، اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی صنعت بیمه میپردازیم.
گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بیمه در بورس با ۹ درصد افزایش، هفته گذشته را به پایان رساند و اکثر سهم های بیمه ای به دلیل جو کل بازار بورس در چند روز گذشته و پس از تنش ها مثبت معامله شدند. این شاخص در شروع هفته گذشته ۱۰۲ هزار واحد بود که تا پایان هفته معاملاتی به محدوده ۱۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد رسید؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با رشد ۴.۵ درصدی از محدوده ۲ میلیون و ۲۰۳ هزار واحد به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افزایش ۵.۵ درصدی از محدوده ۷۲۳ هزار واحد به ۷۶۳ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد ۹۹ درصد شاخص ها با یکدیگر ارتباط نوسانی و زنجیره ای دارند.

شاخص صنعت بیمه در بورس با ۹ درصد افزایش، هفته گذشته را به پایان رساند و در حال حاضر قوی ترین کف شاخص محدوده ۹۲ هزار واحد میباشد که در بازه کوتاه مدت نیز با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد و با تثبیت بر روی حمایت ۱۱۰ هزار واحد میتواند به هدف ۱۲۶ هزار واحد برسد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۱۰۰ هزار واحد از دست برود، همان محدوده حمایتی قوی ۹۲ هزار واحد در دسترس خواهد بود.

تحلیل تکنیکال شاخص
در یکسال اخیری که برای بازار بورس و سهامداران متضرر گذشت، شاخص صنعت بیمه از محدوده ۷۷ هزار و ۲۰۰ واحد با افزایش ۶۵ درصدی به سقف تاریخی ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسید و پس از ایجاد یک قله جدید روند صعودی را چرخش داد و با کاهش ۲۸ درصدی به همان محدوده ۹۲ هزار واحد رسید و در آنجا یک کف نسبتا عمیق تشکیل داد. طبق تحلیل های هفته گذشته، در کوتاه مدت با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد، اولین هدف شاخص را محدوده ۱۱۰ هزار واحد تعیین کردیم که در آخرین هفته معاملاتی به آن رسید و در حال حاضر قوی ترین کف شاخص محدوده ۹۲ هزار واحد میباشد که در بازه کوتاه مدت نیز با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد و با تثبیت بر روی حمایت ۱۱۰ هزار واحد میتواند به هدف ۱۲۶ هزار واحد برسد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۱۰۰ هزار واحد از دست برود، همان محدوده حمایتی قوی ۹۲ هزار واحد در دسترس خواهد بود.
آخرین اخبار صنعت
۱- یک فعال صنعت بیمه معتقد است از ظرفیت کامل صنعت بیمه برای جذب نقدینگی و کنترل تورم استفاده نشده است و این صنعت میتواند یکی از منابع اصلی جذب نقدینگی باشد که در حال حاضر هم جزو سه صنعت برتر پولی و مالی در جهان است.
۲- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن ۲۱ شرکت بیمه ‌ای در پرداخت حق بیمه جایگاه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است.
۳- نخستین نشست راهبردی و تخصصی فعالان حوزه اینشورتک در صنعت بیمه به همت معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی برای اولین بار در صنعت بیمه و با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی برگزار شد. استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: بیمه مرکزی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده و تمام قد برای اجرایی کردن این امر مهم در تلاش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *